آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

آغاز نشست سالانه وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر

نشست سالانه وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر با حضور «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در مسکو آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نشست سالانه وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر شامل ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه در مسکو آغاز شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران علاوه بر شرکت در این نشست، با وزرای امور خارجه شرکت کننده در اجلاس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

امیرعبداللهیان بامداد امروز و در بدو ورود به مسکو گفت: ما در این نشست بر موضوعاتی که تقویت‌کننده همکارهای اقتصادی و تجاری بین کشورهای ساحلی خزر باشد، تمرکز خواهیم داشت.

دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در جریان این سفر با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز دیدار و رایزنی می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در این دیدار مورد بررسی قرار خواهیم داد، پیگیری روند اجرای توافقاتی است که سال گذشته بین روسای جمهور دو کشور انجام شد.

امیرعبداللهیان همچنین درباره رایزنی با دیگر وزیران امور خارجه حاضر در نشست کشورهای ساحلی خزر، گفت: بررسی آخرین تحولات فلسطین  و جنایت‌های صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه یکی از محورهای رایزنی با شرکت کنندگان در این اجلاس خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در خصوص راه‌های توقف فوری نسل‌کشی و جنایات جنگی علیه مردم نوار غزه و کرانه باختری فلسطین، گشایش معبر انسانی برای ارسال کمک‌های مستمر انسان‌دوستانه و جلوگیری از کوچ اجباری مردم غزه در دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای حاضر در این نشست به ویژه روسیه میزبان اجلاس گفت‌وگو و رایزنی خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا