آذربایجاناخبارایرانعمومی

آغاز عزیمت زائران اهل جمهوری آذربایجان به کربلای معلی از مرز آستارا

مدیر پایانه مرزی آستارا از آغاز عزیمت زائران اربعین حسینی اهل جمهوری آذربایجان به کربلای معلی از مرز زمینی گمرک آستارا خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، جلال دیانسایی مدیر پایانه مرزی شهرستان آستارا عصر امروز  در حاشیه ورود زائران کربلای معلی به خاک ایران به خبرنگاران گفت: شیعیان جمهوری آذربایجان در قالب کاروان های مختلف با ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران عازم کربلا ی معلی می گردند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 350 نفر از زائران کربلا از مرز زمینی آستارا عازم کربلا شده اند، افزود: این کاروان ها در قالب هفت اتوبوس به سمت مرز مهران حرکت کرده اند.
وی اضافه کرد: کاروان سفر کربلا با رسیدن به مرز مهران، حرکت پیاده خود را از آن سوی مرز و از نخستین شهر در کشور عراق آغاز می کند.
مدیر پایانه مرزی شهرستان آستارا ادامه داد: زائران با حرکت از شهرستان آستارا در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) توقف کرده و به اقامه نماز و زیارت این امام زادگان شریف می پردازند.
وی با بیان اینکه سال گذشته به مناسبت اربعین حسینی (ع)چهار هزار و 700 زائر آذری با گذر از مرز آستارا عازم کربلا شدند، افزود: امسال پیش بینی می شود شش هزار و 500 زائر در قالب 50 اتوبوس عازم این سفر معنوی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا