آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

آغاز سفر دو روزه وزیر راه و استاندار آذربایجان‌ شرقی به باکو

وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار آذربایجان شرقی جهت پیگیری توسعه روابط دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان رهسپار باکو شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به منظور پیگیری توسعه روابط دو جانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان به ویژه تسهیل ترانزیت و تردد ناوگان تجاری از قلمرو یکدیگر صبح امروز عازم باکو شدند.

مذاکرات دو جانبه با مقامات جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری‌های دو طرفه در زمینه‌های حمل‌ و نقل و پیگیری پروژه‌های زیرساختی مشترک دو کشور، مهمترین دستور کار این سفر است.

گفتنی است، سفر استاندار آذربایجان‌ شرقی و وزیر راه به جمهوری آذربایجان دو روزه بوده و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

مقرر شده در این سفر ضمن دیدار با «الهام علی‌ اف» رئیس جمهوری آذربایجان، ‌«شاهین مصطفی‌ یف» معاون نخست وزیر و «رشاد بنی‌یف» ‌وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال،‌ پیرامون پروژه احداث پل مشترک جاده‌ ای بر روی رودخانه آستاراچای و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری دو کشور از قلمرو یکدیگر مذاکراتی انجام شود.

همچنین بازدید از پروژه بارانداز ریلی و بازدید از مسیرهای ترانزیتی مورد نظر از جمله برنامه‌های مقامات کشورمان در سفر به همسایه شمالی است.

هیات ایرانی در بدو ورود مورد استقبال شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

بازدید از طرح های عمرانی مناطق آزاد شده «فضولی – زنگیلان و هورادیز» و نهایی کردن طرح های ارتباطی و حمل و نقلی و گفتگو و تفاهم در بخش های سرمایه گذاری طرح های مشترک از مهمترین برنامه های این سفر اعلام شده است.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا