آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغقفقاز جنوبی

انتشار کتابی برای روایت پان ترکیستی جنگ دوم قره باغ از سوی ترکیه

ترکیه روایتگری پان ترکیستی خود از جنگ دوم قره باغ را به صورت کتاب منتشر و روایت تحریف آمیز ماهیت این جنگ را برای آیندگان تثبیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، کتابی تحت عنوان «پیروزی قره‌ باغ» به زبان ترکی استانبولی توسط انتشارات خبرگزاری آناتولی در 228 صفحه به چاپ رسیده است.

خبرگزاری آناتولی درباره این کتاب چنین نوشته است: «در کتاب «پیروزی قره‌باغ» که از سه قسمت تشکیل شده، روند عملیات آزادی قره‌باغ از اشغال ارمنستان با عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها و گزارش‌های روزانه خبرگزاری آناتولی نقل می‌شود. خبرنگاران خبرگزاری آناتولی هنگام جنگ قره‌باغ تمام جزئیات آن را به طور شجاعانه‌ و فداکارانه به گوش جهانیان رساندند، اما رسانه‌های جهان در آن دوره از واقعیت‌ های قره‌باغ چشم‌پوشی کردند! در قسمت سوم این کتاب نیز مقاله‌های مربوط به پیامدهای پیروزی قره‌باغ برای منطقه و فرامنطقه جای گرفته‌ است.

کتاب «پیروزی قره‌باغ» که قسمت پیشگفتار آن توسط رجب طیب اردوغان، رئيس‌ جمهور ترکیه نوشته شده‌ است، روز به‌روز تحولات قره‌باغ را با عکس‌های فراموش نشده روایت می‌کند. علاقمندان می‌توانند این اثر آرشیوی را از فروشگاه‌های اینترنتی از جمله «D&R» ،«kitapyurdu.com» و «idefix.com» تامین کنند.»
گفتنی است ترکیه با استفاده از نفوذ بر تصمیم گیری های الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و جایگزینی فرماندهان ترکیه به جای فرماندهان جمهوری آذربایجان در مقام های ارشد نظامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان و به دست گرفتن فرماندهی عملیات های نظامی و نیز انتقال نیروهای مزدور خود از سوریه به جمهوری آذربایجان، هدایت جنگ دوم قره باغ را در اختیار گرفت و پس از توقف نافرجام این جنگ بدون بازپس گیری قره باغ از ارامنه جدایی طلب، بسیاری از طرح های پرسود راه سازی و تونل سازی و پل سازی و مین روبی در نواحی اطراف قره باغ را به انحصار خود در آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا