آذربایجاناخبارایرانعمومی

امضا تفاهم نامه همکاری دانشگاه مراغه و مؤسسه تحقیقاتی جمهوری آذربایجان

رئیس دانشگاه مراغه از امضا تفاهم‌نامه همکاری بین مؤسسه تحقیقاتی مشترک جمهوری آذربایجان و اوکراین با این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمدعلی لطف‌اللهی یقین روز سه‌شنبه در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه پژوهشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه پژوهشی با مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی نانو بیوتکنولوژی و نانو سیستم کاربردی جمهوری آذربایجان و اوکراین امضا شده است.

وی ادامه داد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی و نیز برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی است.

وی اضافه کرد: همچنین تفاهم‌نامه دیگری نیز بین دانشکده علوم پایه این دانشگاه با دانشکده بیوفیزیک دانشگاه باکو با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی منعقد شد.

لطف‌اللهی با تاکید بر لزوم توسعه روابط مشترک با مراکز دانشگاهی و علمی بین‌المللی گفت: انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های پژوهشی گام مهمی در رشد و توسعه علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارد.

وی افزود: دانشگاه مراغه به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های علمی و پژوهشی جنوب آذربایجان‌شرقی از ظرفیت‌های مناسبی برای تعمیق همکاری‌ها و اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا