آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

آشوت میناسیان: آذربایجان خواهان کریدوری است که مقامات ارمنستان به آنها قول داده بودند

آشوت میناسیان گفت: جمهوری آذربایجان خواهان کریدوری است که مقامات ارمنستان به آنها قول داده بودند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از رادیو ارمنی برون مرزی،آشوت میناسیان فرمانده گروهان سیسیان (شبهه نظامی) در گفتگو با NEWS.am بیان  کرد: اوضاع در منطقه سیسیان آرام است، و مذاکرات بین طرف های ارمنی و آذربایجانی برای یافتن مفقودین و بازگرداندن اسرا در جریان است.
میناسیان افزوده: هیچ مذاکره ای بر سر پست های نظامی اشغال شده در چند روز گذشته صورت نگرفته است و ارتش آذربایجان عقب نشینی نکرده است.
وی افزود: بر اساس اطلاعات تایید نشده، جمهوری آذربایجان سه پاسگاه نظامی ارامنه را تصرف کرده است. آن مواضع بسیار مهم بودند، زیرا نه تنها مرکز آموزشی ما از آنجا در تیرس است، بلکه فرودگاه سیسیان، جاده بین شهری کپان-مغری-ایروان که از منطقه سیسیان می گذرد نیز در تیررس دشمن قرار می گیرند.
آشوت میناسیان در پاسخ به این سوال که چرا جمهوری آذربایجان به تشدید تنش روی آورده است، گفت: هدف آذربایجانی ها داشتن کریدوری است که رهبر کشورمان با آن موافقت کرده بودند اما بعداً از عمل به این وعده خودداری کردند، زیرا دادن کریدور به معنای نابودی ارمنستان است. من معتقدم که مذاکرات برای مانور دادن روی کلمات “جاده” یا “راهرو” انجام می شود. شاید دانش نیکول پاشینیان به زبان روسی کافی نبود تا بفهمد جاده معنای دیگری دارد و راهرو معنای دیگر. ”
به گفته فرمانده این یگان، آتش بس حاصل شده با میانجیگری روسیه نمی تواند پایدار باشد و جمهوری آذربایجان دوباره باعث تشدید تنش خواهد شد.
آشوت میناسیان افزو: قرار است نامه ای به وزارت دفاع ارمنستان بفرستد تا در صورت لزوم به این یگان اجازه داده شود در جنگ شرکت کند.
لازم به یادآوری است روز 16 نوامبر حدود ساعت 13:00 یگان های نیروهای مسلح آذربایجان به مواضع ارامنه در مرزهای شرقی ارمنستان حمله کردند. ارتش آذربایجان در این حمله از توپخانه، خودروهای زرهی و سلاح گرم در کالیبرهای مختلف استفاده کرد. بر اساس توافق صورت گرفته با میانجیگری طرف روسی، آتش از ساعت 18:30 همان روزاعلام شد،
به گفته وزارت دفاع، از ساعت 10:00 روز 17 نوامبر، وضعیت در منطقه مرزی شرقی جمهوری ارمنستان نسبتاً پایدار است، توافق آتش بس عمدتا رعایت شده است.
وزارت دفاع ارمنستان فعلاً تنها یک کشته و 24 نفر مفقود را گزارش کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا