آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تظاهرات اعتراضی در باکو و بازداشت تعدادی از معترضان

در جریان تجمع اعتراضی در پایتخت جمهوری آذربایجان، شعارهای «آزادی» و «استعفا» در مناطق مرکزی شهر سر داده شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در جریان اعتراضات 24 اکتبر در باکو 7 نفر توسط پلیس جمهوری آذربایجان بازداشت شدند. بازداشت شدگان از اعضای حزب دموکراسی و رفاه آذربایجان، حزب مساوات و حزب جبهه خلق آذربایجان هستند.

اکثر بازداشت شدگان در نزدیکی ایستگاه مترو «ایچری شهر» سوار خودروهای پلیس شدند. از جمله دیلارا میریوا، عضو حزب دموکراسی و رفاه، توفیق یعقوبلو، المان قلی اف، عضو حزب مساوات، بابک حسن اف رئیس شعبه نریمانوف حزب جبهه خلق آذربایجان، رامیز کمال و متانت توران، اعضای بخش نسیمی حزب جبهه خلق آذربایجان.

شرکت کنندگان در این مراسم شعارهای آزادی و استعفا را در مناطق مرکزی شهر سر دادند. در حال حاضر صداهای اعتراضی یک به یک در نقاط مختلف به گوش می رسد.

برخی از بازداشت شدگان از مواجهه با خشونت پلیس و حتی به زور سوار خودرو شدن خود از سوی پلیس خبر دادند.

پلیس پیش از این اقدام، تعدادی از فعالان را نیز از خانه هایشان خارج کرد. در میان آنها نام انور آقام علی زاده عضو حزب دموکراسی و رفاه آذربایجان و فرانگیز ممد حسین اوا، عضو حزب جبهه خلق آذربایجان به چشم می خورد.

انور آقام علی زاده صبح توسط ماموران کلانتری از منزلش برده شده است.

در اطلاعات منتشر شده از طرف حزب دموکراسی و رفاه آذربایجان، آمده است که آنها هیچ اطلاعی از محل انتقال وی ندارند. این حزب خواستار آزادی فوری انور آقام علی زاده شد.

در حال حاضر موضع وزارت امور داخله در مورد بازداشت شدگان مشخص نشده است.

در 24 اکتبر، حزب جبهه خلق آذربایجان در نظر داشت که تجمع اعتراضی با شعار آزادی و مطالبات دیگر برگزار کند. دفتر اجرایی شهر باکو به درخواست برگزارکنندگان پاسخ مثبتی نداد. در پاسخ نامه دلیل این امر نزدیک بودن محل اعلام اقدام به موسسات آموزشی، خروجی مترو و جاده پر ترافیک عنوان شده است.

با این حال، حزب جبهه خلق آذربایجان اعلام کرد که این تجمع برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا