آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

آزمایش سیستم رهگیری موشکی در جمهوری آذربایجان توسط رژیم صهیونیستی

روزنامه اقتصادی عبری‌زبان «گلوبس» آزمایش انجام شده توسط صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی روی سامانه «باراک میکس» را که برای رهگیری موشک‌های بالستیک طراحی شده، فاش و این آزمایش را «موفقیت آمیز» توصیف کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این روزنامه به نقل از منابع خود در تل‌آویو نوشت: درست است که این صنایع هوافضای اسرائیل با هیچ کشوری در اجرای این آزمایش مشارکت نداشته است؛ اما بر اساس بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان “موضوع مربوط به آزمایش روی سیستم باراک میکس در این کشور است.” این سیستم در باکو “Yildirim” نام دارد.

طبق گزارش روزنامه عبری، فرآیند عملیاتی صنایع هوافضا شامل «پرتاب مستقیم از آتشبارها در پیکربندی کامل عملیاتی» بود. در این مانور چندین واحد از سامانه پدافند هوایی باراک میکس از جمله نسخه‌های L و R فعال شدند و این مانور منجر به آزمایش رزمی روی سامانه تسلیحات پیشرفته شد که طی آن یک موشک بالستیک رهگیری شد.

این روزنامه به نقل از وزارت دفاع آذربایجان نوشت: این یک مانور برنامه ریزی شده با هدف بهبود سیستم دفاع هوایی این کشور است.

این روزنامه عبری همچنین به نقل از همین منابع اشاره کرد که «سیستم باراک میکس سیستمی است که حفاظت باکیفیتی را در برابر طیف وسیعی از سکوها و تسلیحات هوایی از جمله هواپیما، هلیکوپتر، پهپاد و موشک فراهم می‌کند.»

در همین حال به گفته محافل آگاه در تل‌آویو، تحقیقات انجام شده توسط روزنامه عبری هاآرتص نشان داد که ده‌ها پرواز از یک فرودگاه رژیم صهیونیستی به مقصد باکو، پایتخت آذربایجان انجام شده که حامل چندین تن‌ تجهیزات نظامی بوده است.

این روزنامه عبری به نقل از منابع ارشد امنیتی در رژیم اشغالگر نوشت: اسرائیل به جمهوری آذربایجان به ارزش میلیاردها دلار سلاح می‌فروشد و در ازای آن نفت می‌گیرد؛ تل‌آویو در حال تلاش است تا در آنجا جای پای خود را باز کند.

این روزنامه ادامه داد: بنا به گفته منابع خارجی، آذربایجان به سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) اجازه داده تا با هدف جاسوسی از ایران، نمایندگی خود را در باکو، پایتخت این کشور افتتاح کند و همچنین به اسرائیل اجازه داده تا فرودگاهی در خاک این کشور ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا