آذربایجاناخبارایران

آراز علیزاده:آمریکا اگر با ایران وارد جنگ شود شکست خواهد خورد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، “آراز علی زاده” نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان و رییس “حزب سوسیال دموکرات آذربایجان” مصاحبه ای با پرتال خبری «تلگراف.کم» انجام داد:

س ـ وضعیت کنونی روابط ایران و آمریکا را چگونه ارزیابی می کنید؟

ج ـ آمریکا اعلام می کند که قصد دارد توافقنامه جدیدی با ایران امضا کند ولی، ایران این پیشنهاد “ترامپ” را رد می کند. “ترامپ” تلاش می کند ایران تضعیف شود و در مقابل تجاوز اسراییل نتواند مقاومت و از فلسطین حمایت کند. آمریکا می خواهد ایران را وادار به امضای قرارداد جدیدی کند. ایران از سال ۱۹۷۹ تا کنون در مقابل آمریکا مقاومت می کند.

س ـ ممکن است جنگی میان ایران و آمریکا آغاز شود؟

ج ـ فکر نمی کنم چنین چنگی آغاز شود. به نظرم، کشوری که با ایران بجنگد، شکست خواهد خورد زیرا، ارتش ایران ارتشی ایدئولوژیک است.

 

س ـ ایجاد بی ثباتی در  داخل ایران امکان پذیر است؟

ج ـ مدتی پیش اغتشاشاتی در ایران رخ داد. دولت ایران جلوی آن را نگرفت و اجازه داد که آن نیروها خون بریزند بعداً دولت ایران دلایل لازم در دست داشت که آن نیروها را به صورت جداگانه خنثی کند. آمریکا فقط می تواند در ایران به این موفقیت نائل شود که پس از “حسن روحانی”  فرد دیگری بر سر قدرت بیاید. این به نفع آمریکا است. تحت چنین شرایطی، کشورهای متمدن از ایران دور می شوند. فکر می کنم مردم ایران مردم عاقلی هستند و فریب نخواهند خورد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا