آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقفقاز جنوبی

آرارات میرزویان: ارمنستان مکانی برای فعالیت‌های ضد ایرانی نخواهد بود!

وزیر امور خارجه ارمنستان در گفت‌‌گوی تلفنی با امیرعبداللهیان تصریح کرد: خاک ارمنستان قطعا مکانی برای فعالیت‌های ضد ایرانی نخواهد بود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۲۲ شهریور ماه در تماس تلفنی با «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان درباره تحولات جاری در منطقه قفقاز جنوبی و راه‌های گسترش و تعمیق روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

این گفت‌‌گوی تلفنی پس از تحرکات اخیر در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربابجان صورت گرفته است.
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی امروز ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور، اجرایی شدن نقشه راه پیشگیری از آلودگی رود ارس به منظور حفظ سلامت این زیست بوم را حیاتی خواند.
امیرعبداللهیان با اشاره به رزمایش نظامی ارمنستان و آمریکا، هرگونه حضور نیروهای بیگانه در منطقه را عامل پیچیده تر شدن وضعیت منطقه برشمرد.
امیرعبداالهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ارمنستانی با اشاره به ضرورت حل و فصل ریشه‌ای اختلافات برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه، موثرترین راه برای رسیدن به صلح جامع را گفت‌وگوها و سازوکارهای منطقه‌ای از جمله سازوکار ۳+۳ دانست.
آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز، توسعه مناسبات با ایران را سازنده و مهم خواند و با اشاره به نقل و انتقال نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان گفت: هرگونه تغییر مرزها در قفقاز جنوبی غیر قابل قبول است.
وی با اشاره به گفت‌وگوهای مقامات محیط زیستی دو کشور، بر اهمیت سلامت زیست محیطی رودخانه ارس تأکید کرده و گفت: خاک ارمنستان قطعا مکانی برای فعالیت‌های ضد ایرانی نخواهد بود.
وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین بر گسترش مناسبات این کشور و ایران تأکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا