آذربایجاناخباراردبیلایرانقره باغ

آذربایجان برای آزادی قره‌باغ نیازمند اراده ملی است/ نقض آشکار حقوق آذر‌ی‌ها توسط ارمنستان

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای آزادی قره‌باغ، اراده ملی متکی بر توان مردم آذربایجان نیاز است و چنانچه اراده‌ و تصمیم جدی آذری‌ها در زمینه تکیه بر نیروهای خودی محقق شود، موفقیت و پیروزی نیز نصیب این کشور خواهد شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، منصور حقیقت‌پور، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، با اشاره به حمله ارتش جمهوری آذربایجان به مواضع نیروهای ارمنستان در منطقه مورد مناقشه “قره‌باغ”، اظهار کرد: با گذشت زمان ابعاد بیشتری از این حملات مشخص خواهد شد و مطمئنا با اهدافی که آذری‌ها در نظر گرفتند به دنبال بازپس‌گیری خاک اشغال شده خود در کشور ارمنستان خواهند بود.

وی افزود: برای آزادی قره‌باغ اراده ملی متکی بر توان مردم آذربایجان نیاز است و چنانچه اراده‌ و تصمیم جدی آذری‌ها در زمینه تکیه بر نیروهای خودی محقق شود، موفقیت و پیروزی نیز نصیب این کشور خواهد شد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه “قره‌باغ” جزئی از سرزمین آذربایجان است، تصریح کرد: هرگونه تلاش برای آزادسازی این منطقه از حقوق مسلم آذربایجانی‌ها بوده و سایر کشورها نباید حق دخالت در این موضوع را داشته باشند.

حقیقت‌پور ادامه داد: آذری‌ها نیز به مانند مردم عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و سایر کشورهایی که حقوقشان مورد نقض قرار گرفته است، حق دفاع از خاک و کیان خود را خواهند داشت و با انجام دفاع مجاهدانه دستیابی به حقوق مسلم ملت‌ها امکان پذیر خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم مباحث روانی در مبارزات حق‌طلبانه، افزود:بایستی آذری‌ها با تقویت اراده عمومی مردم خود در زمینه مباحث روانی و ذهنی ظرفیت‌های لازم برای مقابله با حملات احتمالی دشمنان را ایجاد کنند و تحقق این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی ویژه دولت آذری بر روی این موضوع مهم است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حملات انجام پذیرفته از سوی آذری‌ها در مقابله با عملیات سه روز پیش در مسیر جبرئیل-خوجاوند صورت گرفته است و مطابق با ادعای وزارت دفاع آذربایجان تخریب کامل پایگاه نظامی، نابودی تجهیزات سنگین نظامی و کشته شدن عده‌ای از نظامیان از دست‌آوردهای این حمله نظامی به شمار می‌رود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا