آذربایجاناخبارعکسعمومی

آتش سوزی گسترده در باکو / تصاویر

بازار بزرگ فروش مصالح ساختمانی شهر باکو، موسوم به بازار یورو هوم در آتش سوخت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از باکو، بازار بزرگ فروش مصالح ساختمانی باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، موسوم به بازار «یورو هوم» در منطقه «بینه قدی» این شهر در آتش سوخت. این حادثه در ساعت حوالی ۸ صبح امروز به وقت محلی باکو رخ داد و بر اثر آن سطح وسیعی از این بازار به همراه وسایل موجود در آن در آتش سوخت.

اعتبار میرزا یف، معاون وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه در این حادثه ۲۱ هزار مترمربع از این بازار دچار آتش سوزی شده و کامل سوخته است گفت: برای مهار آتش چهل دستگاه ماشین آتش نشانی به همراه سه بالگرد و یک هواپیمای مخصوص حمل آب و مهار آتش بکار گرفتیم و با تلاش بیش از ۲۵۰ نفر پس ازنزدیک به ۴ ساعت توانستیم آتش را مهار بکنیم.
وی افزود: ترافیک موجود در راه‌های منتهی به محل حادثه و ناکافی بودن آب در دسترس موجب طولانی شدن مهار آتش شد.
معاون وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه هنوز علت این حادثه مشخص نیست و در دست بررسی است گفت: با توجه به زمان وقوع حادثه که اول صبح و قبل از آغاز فعالیت بازار بوده است این حادثه خسارت جانی نداشته، ولی خسارت مالی زیادی دارد که میزان آن برآورد خواهد شد.
مغازه دارن این بازار هم ضمن ابراز ناراحتی از وقوع این حادثه و متحمل خسارات زیاد شدن شان اعلام کردند، هرچند علت حادثه هنوز مشخص نیست، اما گفته می‌شود آتش سوزی از یک مغازه کوچک الکتریکی شروع شده و بعد دامنه آن به کل بازار گسترش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا