آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیفیلم

آئین نکوداشت سه دهه همکاری میان ایران و جمهوری آذربایجان / ویدیو

همزمان با سالروز برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور، مراسم جشنی به همین مناسبت در محل وزارت خارجه جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاري صداوسيما، همزمان با سالروز برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور، مراسم جشنی به همین مناسبت در محل وزارت خارجه جمهوری آذربایجان برگزار شد.

سید عباس موسوی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در مراسم سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و جمهوری آذربایجان از آغاز همکاری در اجرای طرح‌های بزرگ مشترک دو کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با برقراری تجارت ترجیهی دو کشور شاهد رونق تولید و صادرات خواهیم بود.
النور ممد اف، معاون وزیر امور خارجه هم در این مراسم با تبریک سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از ۲ هزار شرکت ایرانی فعال در زمینه‌های ساخت و ساز، تجارت، اقتصاد، کشاورزی در جمهوری آذربایجان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به امضای قرار داد جدید ایجاد راه ارتباطی افزود: راه ارتباطی جدید که جمهوری آذربایجان را از طریق خاک ایران به نخجوان وصل می‌کند به همکاری‌های موفق بیشتر در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، حمل و نقل و ترانزیتی، صنعتی، کشاورزی و سایر زمینه‌ها کمک خواهد کرد.
در این مراسم علاوه بر مسئولان نهاد‌های کشورمان، سرمایه گذاران بخش خصوصی هم برای آشنایی از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا