آذربایجاناخبارایرانقره باغویژه

نامه جمعی از رزمندگان ایرانی به مردم جمهوری آذربایجان

امید است شرایط لازم برای حمایت عملی رزمندگان ایرانی در جبهه های نبرد قره باغ فراهم شود.

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از عصر تبریز، در پی بروز درگیریهای نظامی در منطقه قره باغ جمعی از رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس و مردم ایران با هدف حمایت و دفاع از مردم جمهوری آذربایجان و آزادسازی مناطق اشغالی نامه سرگشاده ای خطاب به مردم آذربایجان صادر کردند.

متن این نامه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم جمهوری آذربایجان مورد تجاوز ارامنه قرار گرفته اند و دولت ارمنستان در این ماجرا متجاوز است

(بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار آقای حیدر علی اف رئیس جمهور سابق آذربایجان در تاریخ ۱۱/۴/۷۳)

مردم مسلمان و قهرمان جمهوری آذربایجان

همانطوری که می دانید مردم مسلمان ایران به خصوص تعداد زیادی از رزمندگان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران، در زمان جنگ قره باغ در فاصله سال های ۱۹۹۱-  ۱۹۹۳ میلادی به کمک مردم مسلمان و ستمدیده مردم قره باغ و جمهوری آذربایجان شتافتند. در این راستا حتی تعدادی از رزمندگان ایرانی وارد آذربایجان شدند تا تجربیات جنگی خود را از طریق آموزش فنون نظامی در اختیار جوانان شیعه آذری قرار دهند. این همدردی، علاوه بر این که جنبه دینی و ایدئولوژیک داشت، ناشی از تعلق خاطری بود که ایرانی ها نسبت به مسلمانان ساکن در قره باغ داشتند.

در نتیجه این اقدامات  کمک های نظامی موثری از سوی برادران ایرانی برای مقابله با تجاوزات ارامنه به انجام رسید. در ادامه نیز به منظور کاهش پیامدهای فاجعه بار جنگ، کمک های اقتصادی گسترده ای از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران در اختیار آوارگان جنگی آذربایجان قرار داده شد و اردوگاه های متعددی برای کمک به آوارگان احداث و میلیون ها دلار در راستای فعالیت های بشردوستانه هزینه گردید. در چنین شرایطی بود که هواپیمای جمهوری اسلامی ایران بر فراز منطقه قره باغ به طور عمدی توسط جدایی طلبان ارمنی قره باغ مورد هدف قرار گرفت و جمعی از هموطنان ایرانی به شهادت رسیدند.

با آغاز مجدد درگیری های نظامی در منطقه قره باغ، از آنجا که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در فرمایشی قره باغ را جزء اراضی اسلام معرفی کرده اند، بنابراین بدین وسیله اینجانبان امضاءکنندگان این نامه به عنوان جمعی از رزمندگان دفاع مقدس آمادگی خود را برای هرگونه حمایت از سرزمین عزیز قره باغ و دفاع از مردم مسلمان آذربایجان و آزادسازی سرزمین های اسلامی از دست متجاوزان ارمنی اعلام می نماییم. امید است شرایط لازم برای حمایت عملی رزمندگان ایرانی در جبهه های نبرد قره باغ فراهم شود.

جمعی از رزمندگان پیش کسوت دفاع مقدس و مردم ایران

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا