آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

​​رکورد زنی صادرات کالا از طریق پایانه آستارا

صادرات کالا از طریق پایانه آستارا در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در ۲۴ ساعت گذشته رکورد جدید به جا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، همه ساله در پائیز تردد کامیونهای حامل کالاهای ایرانی بویژه محصولات کشاورزی به سمت جمهوری آذربایجان و روسیه و دیگر کشورها در قفقاز شمالی، افزایش می یابد و با نزدیک شده به تعطیلات کریسمس بر تعداد کامیون هایی که از طریق پایانه های مرزی مشترک دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان عبور می کنند، افزود می شود.

بر همین اساس و طبق آخرین آمار گمرکات دو کشور در آستارا طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی کشورمان که ۱۵۰ مورد آن یخچال دار بوده، توسط گمرک جمهوری آذربایجان پذیرش شده است که در طی سال های اخیر بی سابقه بوده است.

به نظر می رسد با فعالیت مجدد گذرگاه مرزی نوفیلیا در مرز جمهوری آذربایجان – روسیه، امکان پذیرش بیشتر از طرف روس ها هم فراهم شده است.

پیش بینی می شد که همکاری ها در ابعاد اقتصادی و بویژه گمرکی و ترانزیتی که موضوع و محور گفتگوهای مقامات دو کشور بوده است، ادامه دارد و با بهبودی روابط و رفع سوء تفاهم ها در بین دو کشور، بیشتر و بهتر شود.

لازم به یادآوری است که بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی میزان صادرات و تردد کامیون از دیگر پایانه مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در بیله سوار نیز در ۷ ماه ابتدایی سال جاری ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

ظرفیت ترانزیتی دو کشور مکمل و در امتداد هم و کریدور شمال – جنوب قرار دارند که با تکمیل آن، مناسبات اقتصادی، توسعه ی بیشتری خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا