آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومی

هیأت روس پس از دیدار علی‌اف، با پاشینیان ملاقات کرد

«الکساندر اورچوک» معاون نخست‌وزیر روسیه پس از دیدار با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در باکو به ایروان رفت و با نخست‌وزیر ارمنستان هم دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌های ارمنستانی از دیدار دوجانبه نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور در ایروان با هیأت اعزامی روسیه به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور خبر دادند.

در شرایطی که روسیه در تدارک است که نشست سه جانبه سران مسکو، ایروان و باکو در شهر سوچی به میزبانی ولادیمیر پوتین را برگزار کند، معاون نخست‌وزیر روسیه با نخست‌وزیر ارمنستان در ایروان دیدار کرد.

الکساندر اورچوک معاون نخست‌وزیر روسیه بعد از دیدار با الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در باکو، روز چهارشنبه (دیروز) به ایروان سفر و با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار کرد.

به گزارش روزنامه ارمنستانی «مسی پُست»، سفر این مقام ارشد مسکو به باکو و سپس ایروان در آستانه نشست ۲۶ نوامبر (پنجم آذر) سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام شده است.

کاخ کرملین پیشتر اعلام کرده بود که نشست ولادیمیر پوتین، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف برای بررسی «گام‌های بعدی برای تقویت ثبات و برقراری زندگی مسالمت‌آمیز در قره‌باغ کوهستانی» برگزار می‌شود.

بنا بر گزارش رسانه‌های ارمنستانی، اورچوک ریاست مشترک گروه کاری روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای رفع مسائل مرتبط با اختلافات به منظور رفع انسداد و محدودیت‌های ارتباطاتی بین باکو و ایروان را برعهده دارد.

دفتر نخست‌وزیر ارمنستان در بیانیه‌ای درباره دیدار پاشینیان و الکساندر اورچوک اعلام کرد که معاون نخست‌وزیر روسیه درباره طرق احیای ارتباطات ترانزیتی و حمل و نقل در قفقاز جنوبی صحبت و تبادل نظر کرد.

طبق گزارش رسانه‌های ارمنستانی، «آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار الکساندر اورچوک با پاشینیان حضور داشت  و دو طرف روس و ارمنستانی درباره همکاری‌ها و مسائل دو جانبه موجود در دستورکار مسکو و ایروان هم رایزنی کردند.

هیات مسکو به ریاست اورچوک قبل از سفر به ایروان، به باکو رفته بود و با الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا