آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

انتقاد وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از ماکرون

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه و حمایت از ارمنستان انتقاد کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزات خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه به شدت از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و حمایت او از ارمنستان انتقاد کرد.

«آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: دیدگاه‌های مغرضانه امانوئل ماکرون که بار دیگر تکرار شد، روند صلح را تضعیف و تصور نادرستی از وضعیت کنونی منطقه ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه اخیرا گفته بود که حداکثر تلاش خود را برای بازگرداندن دسترسی بشردوستانه به قره باغ انجام می‌دهد.

ماکرون در مصاحبه با روزنامه «لوپوینت» گفت: فرانسه هر کاری که ممکن است انجام می‌دهد تا ارمنستان و جمهوری آذربایجان به صلح پایدار برسند.

ماکرون گفت: «دیپلماسی ما روشن است. من متاسفم و این محاصره را محکوم می‌کنم. موضوع قره باغ موضوعی پیچیده است. فرانسه جنگ ۲۰۲۰ را محکوم کرده و اقدامات بشردوستانه متعددی را سازماندهی کرده است. امروز ما هر کاری انجام می‌دهیم تا توافق بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان حاصل شود».

این دیپلمات جمهوری آذربایجان افزود: ماکرون به طور یکجانبه از ارمنستان دفاع می‌کند. محکومیت جنگ ۴۴ روزه قره باغ  که منجر به آزادسازی اراضی جمهوری آذربایجان شد و همچنین تاکید ویژه بر ادعاهای فرانسه درباره وضعیت انسانی منطقه غیر قابل درک است.

به گفته وی، استفاده از عباراتی از قبیل «دالان بشردوستانه لاچین» توسط ماکرون بی احترامی به تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری آذربایجان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا