آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

کشته شدن ۳۷۷۳ نظامی ارمنستان در جریان مناقشه قره باغ

نخست وزیر ارمنستان با ارائه آماری رسمی از نظامیان کشته و مفقود شده این کشور در جریان بحران قره باغ، تعداد کشته شدگان طرف ارمنستانی در درگیری ها را ۳۷۷۳ نفر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از تاس، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با ارائه آماری رسمی از نظامیان کشته و مفقود شده این کشور در جریان بحران قره باغ، تعداد کشته شدگان طرف ارمنستانی در درگیری ها را ۳۷۷۳ نفر عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، پاشینیان همچنین گفت که ۲۴۳ تن از نیروهای ارتش ارمنستان نیز در جریان این درگیری ها مفقود شده و تاکنون اثری از آنها یافت نشده است.

نخست وزیر ارمنستان گفت: ما در حال ارائه یک برنامه جدید از سوی دولت در شرایط اضطراری هستیم که در نتیجه تجاوز جمهوری آذربایجان به قره باغ، ۳،۷۷۳ نفر را از دست دادیم، در حالی که سرنوشت ۲۴۳ نفر نامعلوم است و برخی از زندانیان هنوز به خانه بازنگشته اند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم برقراری صلح میان ایروان و باکو افزود: همانطور که ارمنستان باید از طریق قلمروی جمهوری آذربایجان برای ارتباطات حمل و نقلی با روسیه و ایران استفاده کند، جمهوری آذربایجان نیز باید از طریق خاک ارمنستان برای ارتباطات حمل و نقلی خود راهی پیدا کند.

پاشینیان گفت: اگر خواستار تشکیل یک محیط منطقه‌ای مطلوب اطراف ارمنستان هستیم، باید ارمنستان را بر اساس اصل متقابل به محیط مطلوب برای منطقه تبدیل کنیم: نه بیشتر، نه کمتر..

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا