آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومیقره باغقفقاز جنوبی

رایرنی وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه در خصوص قفقاز جنوبی

وزیر امور خارجه روسیه و همتای ترک وی در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم درباره چشم انداز راهکار منطقه ای گروه ۳+۳ در خصوص مسائل قفقاز جنوبی تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ ای که پس از این نشست منتشر شد، اعلام کرد: در این نشست در مورد سازوکار منطقه‌ ای  مذاکرات ۳+۳ به منظور رفع انسداد روابط اقتصادی و حمل‌ و نقل و ارتقای پروژه‌ های زیرساختی سودمند متقابل در قفقاز جنوبی تبادل نظر شد.

دو وزیر در این دیدار همچنین به دیگر موضوعات بین المللی و موضوعات کلیدی روابط روسیه و ترکیه پرداختند.

گفتنی است، الهام علی اف و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور آذربایجان و ترکیه پیشتر پیشنهادی برای برگزاری مذاکرات شش جانبه (ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، روسیه، ترکیه و ایران) در مورد قره باغ و رفع انسداد ارتباطات اقتصادی و حمل و نقل در این کشور ارائه کرده بودند.

روسیه و ایران از این ایده استقبال کردند و از تمایل خود برای کمک به صلح در منطقه اطمینان دادند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه با همتایان ارمنی خود کار می کند و امیدوار است که گرجستان به این راهکار بپیوندد.

در ۸ اکتبر، دیوید زالکالیانی معاون نخست وزیر گرجستان و وزیر امور خارجه این کشور گفت که تفلیس باید یرغم اختلافات فعلی با روسیه به نحوی در قالب جدید مذاکره حضور داشته باشد که البته سخنان او مورد سرزنش شدید مخالفان در این کشور قرار گرفت.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا