آذربایجاناخبارایران

دفتر بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در زنجان راه اندازی می شود

استاندار زنجان گفت: پیرو مطالبات چهار استان آذری زبان کشور ( آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان) در سفر رییس جمهوری به استان آذربایجان شرقی مقرر شد بنیاد فرهنگ و هنر و ادب در آذربایجان تشکیل شده و در هریک از سه استان دیگر دفتر فعالیت داشته باشد

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، جمشید انصاری شامگاه جمعه در مراسم آغاز رسمی فعالیت خانه هنرمندان استان زنجان افزود: منزل پروین اعتصامی شاعر ایرانی به عنوان بنیاد فرهنگ و هنر و ادب در آذربایجان شرقی انتخاب شده است.

وی یادآورشد: پس از تشکیل جلسه هیات امنای این تشکل که با حضور استانداران و یک صاحب نظر هنری و فرهنگی از هر چهار استان و در پی انتخاب اعضای هیات مدیره، در هریک از استان ها قرار است یکی از خانه های نامدار شهر به عنوان دفتر فعالیت بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذری زبان ها تعیین شود.

انصاری از جامعه هنری و فرهنگی استان خواست در راه اندازی این مجموعه همکاری لازم را داشته باشند تا در شناسایی و ترویج فرهنگ و هنر آذری گام های موثری برداشته شود.

در این مراسم که با اعطای تفاهمنامه واگذاری فرهنگسرای کوثر به استاد نظرعلیان مدیرعامل خانه هنرمندان استان همراه بود، مقام عالی استان ضمن حمایت کامل از رونق فعالیت مجموعه خانه هنرمندان، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرماندار زنجان و مدیرکل میراث فرهنگی استان خواست تا زمینه راه اندازی بازارچه عرضه محصولات هنری را در پارک مجاور خانه هنرمندان فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای هنری هنرمندان در یک روز مشخصی از هفته می تواند در مجموعه ای واقع در پارک مجاور خانه هنرمندان به علاقه مندان هنر عرضه شود، افزود: مردم بدون هنر نمی توانند زندگی متعالی تری داشته باشند لذا خانه هنرمندان هر شهر به منزله خانه همه مردم شهر است و همه باید در رونق آن کوشا باشند.

انصاری خانه هنرمندان را محل مناسبی برای استقرار فعالیت های تجربی و تخصصی هنرمندان خواند و خاطرنشان کرد: زیبایی هنر در تجسم و تصویر نوع نگاه انسان ها با سلیقه های متفاوت به موضوعی واحد است که گاهی مورد اقبال عمومی و گاهی مورد اعتراض واقع می شود و هنرمندان باید در رشد و شکوفایی زیبایی های هنر تلاش نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم به فعالیت هفت رشته هنری با ۱۴ پرسنل ثابت در خانه هنرمندان زنجان اشاره کرد و گفت: این مجموعه با بیش از ۴۶۰ عضو فعال، بزرگترین تشکل هنری و فرهنگی این استان است که با حمایت مردم و مدیران می تواند دستاوردهای ارزشمندی برای عموم مردم به همراه داشته باشد.

ناصر مقدم به برنامه های پیش بینی شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه فجر سالجاری اشاره کرد و افزود: برگزاری دومین دوره جشنواره حضرت زینب(س) اسوه صبر و پایداری، جشنواره فیلم کوتاه و برپایی چندین جشنواره موسیقی و تئاتر از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا