آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تبریک روز میلاد حضرت علی (ع) از سوی حزب اسلام آذربایجان

حزب اسلام آذربایجان در پیامی، میلاد حضرت علی (ع) را به مسلمانان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، عاکف حیدرلی معاون سیاسی حزب اسلام آذربایجان، با انتشار پیامی در صفحه فیس بوک خود، میلاد امام علی (ع) را به مردم آذربایجان و مسلمانان جهان تبریک و شاد باش گفت.

متن پیام وی بدین شرح است:

«امروز سیزدهم ماه رجب، سالروز تولد پربرکت شخصیت بزرگ تاریخ اسلام و اولین امام ما، حضرت علی بن ابی طالب (ع) است. این روز عزیز، مناسبت بسیار ارزشمندی برای جهان اسلام از جمله مردم ماست. آن حضرت شخصیت برگزیده خداوند برای مردم و یک نمونه زنده و آینه ای از انسانیت، رحمت، شفاعت، شجاعت و هنر و معنویت است.

به مناسبت میلاد این شخصیت عزیز و بی بدیل جهان اسلام حضرت علی (ع)، قبل از هر چیز به محضر امام زمان (عج) و مردم ما و مسلمانان مترقی جهان از جمله دوستداران دانش آن حضرت از صمیم قلب تبریک می گوییم و برای همه بهره مندی از این گنجینه درخشان و تمام نشدنی را مسئلت داریم.

حضرت علی (ع) آن شخصیت تاریخی و جاودانه و انسان کاملی که با علم خود رهبر و الگوی بشریت بوده و همیشه در حال تعلیم و تعلم است و زندگی، علم و تفکر و نقش وی در حیات و گسترش دین اسلام را نمی توان با کلمات بیان کرد. آن حضرت پس از پیامبر (ص)، زبان گویا و آینه درخشان دین اسلام شد. بیهوده نیست که پیامبر گرامی ما (ص) او را دروازه علم خواند. علی (ع) که در خانه خدا کعبه متولد شد، تمام دانش و قدرت خود را از خدای تبارک و تعالی دریافت کرده و در راه سعادت انسان ها وقف نمود.

جهان بینی، علم و فلسفه، شیوه زندگی، روابط اجتماعی و دیدگاه های سیاسی حضرت علی (ع) امروزه نیز مطرح است و مبنایی اخلاقی است که می تواند برای همگان الگو باشد. زندگی حضرت علی (ع) که مکتب انسانیت است، یک نمونه ایده آل از حقیقت و عدالت برای همه جوامع محسوب می شود.

همانند کل جهان اسلام، بررسی شیوه زندگی اولیای اسلامی یکی از عوامل مهم برای توسعه تفکر اجتماعی در کشور ما، تجلی واقعی احساسات و افکار دینی و عشق به ​​وطن و سرزمین است. حزب اسلام آذربایجان پاسداری از ارزش های مثال زدنی حضرت علی (ع) را که الگویی برای بشریت است و بهره مندی از آن را برای هر کس و خانواده اش، مردم و تمام بشریت و مسلمانان آرزو می کند.

یک بار دیگر این میلاد پربرکت را به یکایک شما تبریک گفته و برای شما زندگی سرشار از خیر و برکت آرزو می کنیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا