آذربایجاناخبارایرانویژه

حجت الاسلام آل هاشم در دیدار هیئت رسانه ای جمهوری آذربایجان مطرح کرد:رژیم صهیونیستی سعی در اخلال روابط دو کشور را دارد

امام جمعه تبریز از وضعیت نابسامان مسلمانان جمهوری آذربایجان گلایه کرده و اظهار داشتند: پیام ما را به مسئولین امر برسانید، انتظار داریم مسئولین کشور با ملایمت و رافت با رهبران مسلمانان آذربایجان رفتار نمایند. شنیده ایم رهبران اسلامی در جمهوری آذربایجان تحت فشار قرار دارند.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،

در این دیدار حضرت حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به نقش ارزنده رسانه ها در تقویت روابط بین دو کشور اشاره کردند و اظهار داشتند: اگرچه دشمنان تلاش دارند این دو کشور را از هم دور نمایند ولی روابط دو کشور همسایه همیشه برقرار می باشد. بنابراین بایستی هوشیار و بیدار باشید تا خدای نکرده توطئه دشمنان تاثیری بر روابط و مناسبات خوب دو کشور نداشته باشد.
حضرت حجت السلام آل هاشم افزودند: رسانه های ملی اعم از تلویزیون، خبرگزاریها،سایتهای خبری و روزنامه ها نقش بسیار مهمی در تقویت روابط دارند و می توانند دو کشور را به همدیگر نزدیک نمایند که این نشانگر نقش بین المللی رسانه ها در دنیاست.
وی با اشاره به نفوذ رژیم صهیونیستی در آذربایجان افزود: ما نگرانی خاصی از آذربایجان داریم و آن در رابطه با رژیم صهیونیستی می باشد، گفته می شود جمهوری آذربایجان تلاش می کند در فلسطین اشغالی سفارت ایجاد کند، این در حالی است که مسلمانان دنیا و ما با این حرکت دولت آذربایجان مخالفیم. ما در این خصوص  از شما انتظار داریم. رژیم صهیونیستی می خواهد دو کشور ایران و آذربایجان را از هم دور نماید. باید رسانه ها در مقابله با این خواسته دشمن فعال شوند.
امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود گلایه ای از رسانه ها جمهوری آذربایجان داشت و افزود:
از شما نمایندگان رسانه های آذربایجان گلایه دارم، شما بعضا در برنامه های خود از مساله ایران هراسی صحبت می کنید، ما از این کار شما ناراحتیم، دولت های دو کشور در حال حاضر ارتباطات خوبی دارند و شما نیز در تقویت آن باید نقش مهمی ایفا نمایید. نباید در رسانه ها و تلویزیون جمهوری آذربایجان در خصوص ایران هراسی صحبت نمایند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از بیانات خود به وضعیت نابسامان مسلمانان جمهوری آذربایجان اشاره کردند و ایشان اظهار داشتند: پیام ما را به مسئولین امر برسانید، انتظار داریم مسئولین کشور با ملایمت و رافت با رهبران مسلمانان آذربایجان رفتار نمایند. شنیده ایم رهبران اسلامی در جمهوری آذربایجان تحت فشار قرار دارند.
حجت السلام آل هاشم در ادامه با اشاره به حضور خود در جمهوری آذربایجان افزود: من ٢۶ سال پیش در باکو بوده ام. سفیر فعلی شما در ایران از من برای سفر به آذربایجان دعوت کرده است. من در زمان حضورم در آنجا مهربانی و دوستی را در مردم آذربایجان دیدم. به برخی جاها سفر کردم که روستای نارداران  از جمله آنها بود.
در پایان حضرت حجت الاسلام آل هاشم ضمن تقدیر از حضور صحاب رسانه در تبریز عنوان کردند: مرحوم حیدر علی اف رئیس جمهور سابق جمهوری آذربایجان با مرحوم ایت الله ملکوتی امام جمعه فقید تبریز در همین مکان باهم ملاقات کرده بودند، خداوند به هر دوی آنها رحمت کند. بدانید ما از شما هیچ نگرانی نداریم و تنها نگرانی ما از دشمنان است و باید در این خصوص حساس باشیم.
گفتنی است در این دیدار هیات رسانه ای  جمهوری آذربایجان با  حضرت حجت السلام آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان عکس یادگاری گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا