آخرین اخبارآذربایجاناخبارروسیهعمومیویژه

شیعیان روسیه خواستار آزادی زندانیان اسلامگرا در جمهوری آذربایجان شدند

جمعی از نمایندگان مسلمانان شیعه روسیه، در  نشستی خواستار آزادی حجت الا سلام « الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان شدند که در حال حاضر در زندان بسر می برد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ایرنا، این نمایندگان در حمایت از زندانیان مسلمان به ویژه حجت الاسلام حاج «الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام آذربایجان که در زندان های دولت باکو بسر می برد، نشستی برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این نشست اقدامات دولت جمهوری آذربایجان در قبال اسلامگرایان این کشور را مورد انتقاد و محکومیت قرار داده و خواستار آزادی حاج الهام علی اف و دیگر زندانیان در این کشور شدند.

به گزارش رسانه های روسی، «حجت الاسلام  الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان و از روحانیون سرشناس این کشور، چند سال پیش در جریان مخالفت اسلامگرایان با ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس آذربایجان بازداشت شد و بیش از دو سال را در زندان سپری کرد. او در تاریخ دهم اسفند ماه ۹۸ باردیگر از سوی سرویس امنیت دولت جمهوری آذربایجان احضار و بازداشت و مقرر شد بر اساس ماده ۲۷۴ قانون کیفری آذربایجان (خیانت به دولت، کمک به دولت‌ها یا تشکیلاتی که علیه آذربایجان دشمنی می‌کنند) محاکمه شود.

الهام علی اف جانشین دکتر «محسن صمد اف» است که در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۱۲ سال زندان محکوم شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا