آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

بررسی همکاری های ایران و نخجوان در بخش نفت و گاز

در دیدار ” سید احمد حسینی ” سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و ” بهروز عظیم اف ” رییس موسسه تامین محصولات نفت و گاز نخجوان، چگونگی تامین نفت و گاز این جمهوری خودمختار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، در این دیدار حسینی گزارشی از آخرین وضعیت تعاملات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان ارایه و از جمله دیدارهای اخیر وزیر امور خارجه و هیات مجلس شورای اسلامی ایران از نخجوان را نشان دهنده اهمیت و توجه جمهوری اسلامی ایران به روابط هر چه عمیق تر و صمیمانه تر با  همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان دانست.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران مواضع اصولی کشورمان در روابط با جمهوری آذربایجان بخصوص در جنگ اخیر قره باغ که منجر به آزادی اراضی این کشور شد را تشریح کرد.

  رییس موسسه تامین محصولات نفت و گاز نخجوان نیز جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ و با اهمیت در منطقه عنوان کرد و گفت که روابط دوستانه و صمیمانه با ایران همیشه برای جمهوری آذربایجان و  جمهوری خودمختار نخجوان دارای اهمیت است.

عظیم اف همچنین از مواضع صریح و  محکم جمهوری اسلامی ایران در باز پس گیری اراضی جمهوری آذربایجان تشکر کرد.

وی افزود: عمده ترین بخش نیازمندی های نخجوان در بخش نفت و گاز از طریق مسیر جمهوری اسلامی ایران تامین می شود و خوشبختانه این امر با سرعت و بدون هیچ مشکلی صورت می گیرد و از این بابت از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم.

در پایان این دیدار مقرر شد موضوعات فیمابین رروابط مورد پیگیری قرار گرفته و روابط بخصوص پس از پایان همه گیری کرونا افزایش و تعمیق یابد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا