آذربایجاناخبارعمومی

حضور هیئت نظارت بر انتخابات سازمان امنیت و همکاری اروپا در باکو

هیئت ۲۸۰ نفره از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان، وارد باکو پایتخت این کشور شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،فرصت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان از ساعت ۸ صبح امروز (۱۰ آوریل) به پایان رسید. طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات طی ۲۴ ساعت باقی مانده تا زمان آغاز انتخابات هرگونه تبلیغات انتخاباتی از سوی مراجع قانونی ممنوع بوده و با خاطیان برابر با قانون رفتار خواهد شد.

از بعد از ظهر دیروز (۹ آوریل) تمامی ناظرین انتخابات در حوزه های مختلف رای گیری از سوی کمیته مرکزی انتخابات معین شده است.بر اساس گزارش ارائه شده از سوی کمیته مرکزی انتخابات تا نهم آوریل ۸۹۰ ناظر بین المللی از سوی ۶۰ سازمان بین المللی و از ۵۹ کشور برای نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات اعلام آمادگی کرده و پذیرفته شده اند. در این میان تعداد ناظرین داخلی نیز برابر با ۵۸ هزار و ۱۷۵ نفر بوده است. ناظرین بین المللی از دیروز به تدریج وارد کشور شده اند.

نماینده دفتر موسسات دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز برای نظارت بر نحوه انجام انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان در راس هیئتی ۲۸۰ نفره وارد این کشور شده اند. هیئت مذبور هماهنگی و نظارت بر حوزه های رای گیری را در باکو و دیگر شهرهای آذربایجان برعهده خواهند داشت.گزارش اولیه از نحوه برگزاری انتخابات، یک روز پس از پایان انتخابات از سوی هیئت ناظر ارائه خواهد شد.

منبع:آناج

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا