اخبارایرانروسیهعمومی

سفیر ایران در روسیه:همکاری ایران و روسیه در منطقه بسیار مهم است

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد که همکاری‌های تهران و مسکو در راستای حمایت از صلح در منطقه و گسترش همکاری‌های نظامی دوجانبه، گویای سطح بالای اعتماد بین دو کشور است.

به گزارش قفقاز به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “مهدی سنائی” سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه معتقد است که پیروزی بر تروریسم نیازمند افزایش همکاری‌های جهانی است و تهران و مسکو نیز در همین راستا فعالانه برای حمایت از صلح در منطقه همکاری می کنند.

سنائی، روز سه شنبه طی سخنرانی در مراسم بزرگداشت روز ارتش در ایران، گفت: «یکی از مهمترین وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران، دفاع از کشور در برابر گروههای تروریستی است که به یک چالش در عرصه امنیتی منطقه و جهان تبدیل شده اند. این گروه‌ها امروزه در سوریه، عراق و افغانستان و دیگر مناطق فعالیت گسترده دارند. مقامات تهران و مسکو که از جدی بودن این تهدیدات و خطر گسترش شبکه‌های تروریستی آگاهی کامل دارند، همکاری‌های خود برای مقابله با این پدیده را افزایش داده و نقش بسیار مهم و قابل توجهی در برقراری امنیت در منطقه ایفاء می کنند.»

این دیپلمات بلندپایه افزود: «پیروزی بر تروریسم نیازمند افزایش جدی همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی است و اگر ما واقعا خواستار نابودی تروریسم هستیم، به جز همکاری صادقانه با یکدیگر، چاره‌ای نداریم.»

وی یادآور شد: «ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به خوبی امنیت کشور در برابر تهدیدات و تجاوزات خارجی را تامین می کنند. دفاع از تمامیت ارضی ایران، نخستین اولویت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران دارای یکی از بزرگترین ارتشهای جهان است که در آن میلیون‌ها نیروی آموزش دیده در حال خدمت هستند.در عین حال تقویت توان نظامی، در کنار هدف ایران برای گسترش روابط حسنه با دیگر کشورها، بخصوص همسایگان خود، برای مقامات تهران بسیار مهم است.»

سفیر ایران همچنین تاکید کرد که تحویل سامانه های دفاع ضدهوایی «اس-۳۰۰» از سوی روسیه به ایران گویای سطح اعتماد بالای دو کشور در عرصه همکاری‌های نظامی است.

سنائی گفت: «امضای توافقنامه همکاری‌های نظامی بین جمهوری اسلامی و روسیه در سال ۲۰۱۵ ، چارچوب این همکاریها را مشخص نمود و تا به امروز نیز گامهای مهمی در راستای تقویت این همکاریها برداشته شده و اقدام مسکو در تحویل موشکهای اس-۳۰۰ به ایران، یکی از مهمترین این گامها بوده است. تحویل این سامانه های تدافعی نشان دهنده سطح بالای اعتماد دوجانبه در عرصه همکاری‌های نظامی-فنی بین دو کشور است.»

سفیر ایران همچنین با اشاره به امیدواری تهران به گسترش همکاریهای همه جانبه با مسکو، تاکید کرد: «سفر اخیر رئیس جمهوری حسن روحانی به روسیه، یکی از اقدامات در راستای توسعه همکاریها بین تهران و مسکو بوده و ما امیدواریم که در آینده نیز دو کشور در همین راستا گام برداشته و بیش از گذشته روابط خود را در عرصه های مختلف گسترش دهند.»

حسن روحانی در تاریخ ۲۸ ماه مارس در جریان سفر دو روزه خود به مسکو با “ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد. اصلی ترین موضوعات مورد مذاکره روسای جمهوری دو کشور، گسترش همکاری‌های اقتصادی-بازرگانی و سرمایه گذاری و تحقق طرح‌های بزرگ مشترک در زمینه انرژی و زیرساختارهای حمل و نقل بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا