اخباراردبیل

آیت الله عاملی:ایران اسلامی، همیشه مدافع حقوق علویان در سوریه بوده است

حضرت آیت الله عاملی عصر دیروز با علویان کشور اتریش دیدار کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نماینده ولی فیقه در استان وامام جمعه اردبیل عصر دیروز با علویان کشور اتریش دیدار و گفت وگو کرد.
آیت الله عاملی در این دیدار گفت: نقاط مشترک زیاد و اساسی میان شیعیان و علویان وجود دارد که اعتقاد و باور قلبی به دوازده امام از اساسی ترین نقاط مشترک این دو مذهب است.
وی اظهارداشت: دین اگر به صورت خالص به نسل های آینده انتقال نیابد جامعه دچار انحراف شده و در نهایت از مسیر خود خارج می گردد که نتیجه آن پیدایش گروهک های تروریستی همچون داعش می شود.
وی خدمت به علویان را از افتخارات شیعه عنوان کرد و افزود: داعش بی رحمانه در کشور سوریه خون علویان را می ریزد و می گویند جای علویان در تابوت است که به لطف خداوند و با همت شیعیان به این هدف شوم خود نخواهند رسید.
آیت الله عاملی وجود دشمن مشترک یعنی وهابیت را از دیگر نقاط اشتراک علویان و شیعیان دانست و عنوان کرد: افکار وهابیت بسیار تاریک است و عدم درک و برداشت صحیح از قرآن موجبات بسیاری از انحرافات را فراهم کرده است که نیاز است با اتحاد و ایمان قلبی در مقابل این کج فهمی دینی ایستاد.
امام جمعه اردبیل گفت: جوامع انسانی در اثر دوری از معنویت به انحراف کشیده شده اند. در این میان علویان باید با تقویت تراث معنوی خود در راستای تقویت آن باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا