آذربایجاناخبار

حزب اسلام جمهوری آذربایجان کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد

«حزب اسلام جمهوری آذربایجان»، همزمان با افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار با صدور بیانیه‌ای خواستار پایان سریع این نسل‌کشی شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری Maide.az؛ حزب اسلام جمهوری آذربایجان، در پی قتل عام هزاران تن از مسلمانان روهینگیا در ایالت «راخین» میانمار با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست که نسبت به مسئله جلوگیری از کشتار مسلمانان در این کشور توجه لازم را داشته باشند.
در این بیانیه که روز گذشته ۹ شهریورماه منتشر شد، با اشاره به قتل عام مسلمانان روهینگیا در آستانه عید قربان آمده است: «این جنایت خونین از دیدگاه‌های ضد اسلامی دولت میانمار و دشمنان اسلام نشئت می‌گیرد. هیچ تردیدی نیست که اگر پیروان دیگر ادیان این چنین حوادث تلخی را تجربه می‌کردند یک اجماع جهانی برای مقابله با این پدیده شکل می‌گرفت. این موضوع در حالی است که امروزه قتل عام و نسل‌کشی مسلمانان از طرف سازمان‌های بین‌المللی نادیده گرفته شده و اقدامی علیه عاملان این جنایات انجام نمی‌شود».
همچنین در ادامه این بیانیه ضمن محکومیت کشتار مسلمان میانمار تأکید شده است که با روی کار آمدن «آنگ سان سوچی» در این کشور خشونت‌ها علیه مسلمانان چند برابر شده است؛ در حالی که وی نام برنده جایزه صلح نوبل را یدک می‌کشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا