آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

اظهارات تورال صادق‌ لی در خصوص ترور مشکوک فاضل مصطفی

تورال صادق لی: این بازی برای دستگیری صدها تن از شهروندان دیندار جمهوری آذربایجان و به‌ منظور تبلیغات علیه ایران طراحی شده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، تورال صادق‌لی در خصوص حادثه مشکوک ترور فاضل مصطفی، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان اظهار داشت: هشت روز است که از انتشار خبر تیراندازی به فاضل مصطفی می‌گذرد، اما معلوم نیست که او کجاست؟ اعلام کرده بودند که فاضل مصطفی در بیمارستانی ویژه به سر می‌برد. اما، او اکنون در منزلش در منطقه زابرات به سر می‌برد و بیش از پنجاه نیروی پلیس منزل او و اطراف را محافظت می‌کنند تا روزنامه‌نگاران و سایرین به این محل نزدیک نشوند! زیرا در صورت نزدیک‌شدن روزنامه‌نگاران و سایرین به این محل، ممکن است نمایش ساختگی سازمان امنیت دولتی (د.ت.خ) افشاء شود. سازمان امنیت دولتی ادعا کرده است که یکی از کسانی که طرح ترور فاضل مصطفی را ریخته‌ اند، شخصی به نام ایلکین سلیمانف است! اما بیایید ببینیم که در ساعات شبانگاه ۲ آوریل که خبر تیراندازی به این نماینده را منتشر کردند، ایلکین سلیمانف که از روز دوم آوریل از منزلش ربوده شد، در کجا بوده است؟ او در روستای خواجه حسن در مغازه قصابی شاغل است و در تصویر دوربین مداربسته کافه‌ای در مقابل آن مغازه در ساعت ۲۰ و ۱۳ دقیقه همان شب حضور داشته است که در این ساعت از همان کافه خارج شده و با کیسه نانی که در دست داشته، به منزلش رفته است. اما، د.ت.خ اعلام کرده است که در ساعت ۲۱ و ۵۱ دقیقه همان شب در منطقه زابرات به فاضل مصطفی در مقابل منزلش تیراندازی شده است! یعنی حدود یک ساعت و نیم ساعت بعد از خروج ایلکین سلیمانف از آن کافه! ساکنان شبه‌ جزیره آب‌ شوران خوب می‌دانند که طی مسافت از روستای خواجه حسن تا زابرات چه مدت‌ زمان لازم دارد! کسی که می‌خواهد نمایندۀ مجلس را هدف قرار دهد، دست‌ کم باید زمانی را برای تحت‌نظر گرفتن نماینده در اختیار داشته باشد و در کمین در مقابل منزلش بایستد و این کار ساعت‌ها لازم دارد. اینکه با آسودگی در کافه در خواجه حسن بنشیند و بعد با کیسه نان به دست برود برای ترور نماینده مجلس! این معقول نیست! شاهدان و اقوام ایلکین سلیمانف نیز می‌گویند او پس از کار به منزلش آمده است. اما، این بدبخت را به‌علت اینکه چهار سال قبل به زیارت کربلا رفته و نمازخوان است، دستگیر کرده‌ اند.
فاضل مصطفی اگر به گلوله بسته شده است، دست‌ کم عکس و تصویری از او نمایش دهند تا معلوم شود که گلوله خوردن به فاضل مصطفی واقعی است. چرا فقط مصاحبه‌های صوتی از او پخش می‌کنند و هیچ تصویری از او به مردم نشان داده نمی‌شود؟
فاضل مصطفی قبل از انتشار این اخبار با علی نقی‌اف، رئیس د.ت.خ دیدار داشته است. این دیدار در منزل علی نقی‌اف در محله میلیونرها در باکو انجام شده است. فاضل مصطفی همچنین بارها با دستیاران علی نقی‌اف دیدار کرده است که این سؤال را پیش می‌آورد که علت این دیدارها چیست؟ همچنین فاضل مصطفی با آنار علی اکبروف، دستیار الهام علی‌اف نیز دیدار کرده است؛ بنابراین این سؤال مطرح می‌شود که چرا فاضل مصطفی، رئیس حزب رهایی (قورتولوش پارتیاسی) به‌جای دیدار با عدالت ولی‌اف، مسئول امور احزاب در ریاست‌ جمهوری، با آنار علی اکبروف که همواره به اجرای دستورات سیاه و کثیف الهام علی‌اف مشغول است و شهرت دارد، دیدار کرده است؟! تصادفی هم نیست که در اخبار اعلام کردند پس آن به‌ اصطلاح واقعه ترور، آنار علی اکبروف به ملاقات فاضل مصطفی در بیمارستان رفته است! پس چرا تصویر این ملاقات آنار علی اکبروف از فاضل مصطفی در بیمارستان منتشر نشد؟!
همچنین این سؤال را از نمایندگانی که در مقابل بیمارستان سماچکا در باکو جمع شده بودند و علیه ایران مصاحبه می‌دادند، مطرح می‌کنم که کدامتان توانستید فاضل مصطفی را مقالات کنید؟ آیا یک نفرتان با فاضل مصطفی ملاقات کردید و عکس گرفتید؟
تورال صادق لی افزود: این بازی برای دستگیری صدها تن از شهروندان دیندار جمهوری آذربایجان و به‌ منظور تبلیغات علیه ایران طراحی شده است. هدف این تبلیغات نیز این است که به مردم بگوید گویا دشمنان خارجی داریم و به همین خاطر همگی باید حول محور الهام علی‌اف جمع شویم! د.ت.خ نیز به این منظور این بازی را طراحی کرده است و شبکه‌های تلویزیونی و کانال‌های یوتیوبی نظیر رئاکسیا تی‌وی، لاف تی‌وی و… که در یوتیوب فعال‌ اند نیز به د.ت.خ تعلق دارند و مردم جمهوری آذربایجان باید از نگاه‌کردن به این کانال‌ها پرهیز کنند.
گفتنی است مخفی‌کاری بی‌منطق حاکمیت باکو در خصوص پنهان نگه‌ داشتن فاضل غضنفر اوغلو، در بسیاری از ناظران این تردید را ایجاد کرده است که خبر و سناریوی تیراندازی به این شخص نیز همانند بسیاری دیگر از بازی‌های مقامات حکومت علی‌اف برای مشغول نگه‌ داشتن و به انحراف کشاندن افکار عمومی مردم جمهوری آذربایجان از مشکلات اصلی کشور است که در رأس این مشکلات نیز وجود حاکمیت فاسد و ظالم قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا