آذربایجاناخبارایران

«نعمت های ایرانی» در جمهوری آذربایجان

علاقه و اشتیاق به محصولات تولید شده در ج.ا. ایران در باکو زیاد می باشد. در مغازه ای که به مغازه ی «نعمت های ایرانی» شناخته می شود و در نزدیکی بازار «کیلومتر 8» واقع شده است، همیشه ازدحام مشتریان مشاهده می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،علاقه و اشتیاق به محصولات تولید شده در ج.ا. ایران در باکو زیاد می باشد. در مغازه ای که به مغازه ی «نعمت های ایرانی» شناخته می شود و در نزدیکی بازار «کیلومتر 8» واقع شده است، همیشه ازدحام مشتریان مشاهده می شود. این علاقه و اشتیاق را صرفاً در این جا و در این مغازه نمی بینیم بلکه در دیگر مغازه هایی هم که محصولات ایرانی می فروشند، می بینیم.

به گفته ی فروشنده ی مغازه ی «نعمت های ایرانی»، محصولات و کالاهای فروخته شده در این مغازه بیش تر از شهرهای تبریز و اردبیل آورده می شود چرا که وارد کردن کالا از تهران گران تمام می شود.

به گفته ی وی، حتی در بیش تر اوقات با درخواست و خواهش مشتریان و به سفارش آنان کالاهایی از ایران می آوریم. در کل، ایرانیانی که به باکو آمده اند هم چنین، خود آذربایجانی ها زود به زود به این مغازه می آیند. و نیز، آذربایجانی هایی که برای معالجه و درمان به ایران می روند، بیش تر به ما مراجعه می کنند.

به اعتقاد مشتریان این مغازه، کالاهای فروخته شده در مغازه ی «نعمت های ایرانی» دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد و از این رو، خرید از این مغازه به صرفه می باشد.

از کالاهای پرطرفدار فروخته شده در این مغازه می توان به آرد، حنا، چای، نبات چای، زیره ی سیاه (که از اردبیل آوردخه می شود) و دیگر ادویه جات، سویا، انواع شامپو، عِطر و… اشاره کرد.

مغازه داران باکو که کالاهای ایرانی می فروشند، از بالا بودن تعرفه های گمرکی شکایت دارند و عنوان می کنند، بالا بودن تعرفه های گمرکی باعث می شود که نتوانیم بسیاری از کالاها نظیر برنج و رغن نباتی و… که طرفداران زیادی در آذربایجان دارند، وارد نکنیم.

منبع: سایت «مساوات. کام»

 انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا