اخبارایرانعمومیگرجستان

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران با مقامات ارشد گرجستان

گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان به ریاست علیرضا بیگی و همراهی چهار نفر از اعضای این گروه در سفر به گرجستان با مقامات ارشد این کشور دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، هیات پارلمانی کشورمان دراین سفر که به دعوت رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران انجام گرفت با ایراکلی کوباخیدزه رئیس پارلمان، داویت زالکالیانی وزیر امور خارجه، ایوانه ماچاواریانی وزیر دارایی، معاونان وزرای اقتصاد، دادگستری و کشاورزی، روسای کمیسیون های سیاست خارجی و اقتصادی پارلمان و استاندار منطقه ایمرتی گرجستان ملاقات کردند.
در این دیدار ها طرفین درخصوص گسترش همکاری‌های پارلمانی و ارتقاء مناسبات ایران و گرجستان در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی، کنسولی و همکاریهای منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.
طرف ایرانی با تاکید بر لزوم مراقبت از روابط خوب دو کشور و دو ملت به طرح برخی موضوعات مرتبط با مشکلات اتباع ایرانی در گرجستان اشاره و خواستار بررسی و حل سریعتر این مسائل از سوی مقامات گرجی شد.
طرف گرجی نیز با تاکید بر نقش و اهمیت گروه دوستی پارلمانی در توسعه روابط دو جانبه، گفت وگو و طرح مسائل فی مابین را در رفع برخی مشکلات و موانع موثر دانست و خواستار تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط پارلمانی ایران و گرجستان شد.
یعقوب شیویاری، سعید باستانی، علی کاظمی باباحیدری و محمدرضا ملک شاهی راد، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان را در این سفر همراهی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا