آذربایجاناخبارایرانعمومی

فعالان رسانه در جمهوری آذربایجان خواهان آزادی خبرنگار شبکه تلوزیونی « پرس تی وی » در آمریکا شدند

دستگیری مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه تلوزیونی« پرس تی وی » در آمریکا منجر به اعتراض روزنامه نگاران و اصحاب رسانه در جمهوری آذربایجان شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی حقیقت، دو تن از فعالان عرصه روزنامه نگاری جمهوری آذربایجان به نام های جاوید جبارلی سردبیر پایگاه اینترنتی «خبر اینفو» و وصال حاتم اف سردبیر پایگاه خبری «بیرلیک .آذ»، دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه «پرس تی وی» ایران در آمریکا را محکوم و این اقدام ایالت متحده را تهدیدی برای دموکراسی و آزادی بیان عنوان کردند.

جاوید جبارلی سردبیر پایگاه خبری اینفو در این زمینه گفت: دستگیری یک روزنامه نگار ایرانی در ایالات متحده، اولین فشار برای آزادی بیان بود.

وی همچنین اضافه کرد؛ رییس جمهوری آمریکا از اولین روز به قدرت رسیدن بر علیه روزنامه نگاران عمل کرده است. حتی (ترامپ) در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود برخی از خبرنگاران و روزنامه نگاران را از کنفرانس مطبوعاتی خود اخراج کرد.

وی گفت: امروز مسئله کاملا متفاوت است چرا که پلیس آمریکا، مرضیه هاشمی یک آمریکایی تبار مسلمان شده را بازداشت کرده که این جز انگیزهای سیاسی نمی تواند چیز دیگری باشد.

جبارلی افزود: ایالات متحده با این کار می خواهد ایران را زیر فشار قرار دهد.

وی به نقل از محمد جواد ظریف گفت: ایالات متحده از ایران خشمگین است و با این کار خود به دنبال تلافی کردن و انتقام جویی از ایران می باشد.

این روزنامه نگار جمهوری آذربایجان تاکید کرد؛ مرضیه هاشمی باید بلافاصله آزاد شود، اطلاعاتی وجود دارد که خانم هاشمی تحت شکنجه قرار دارد و این اقدام آمریکا شرم آور و غیر قابل قبول است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا