آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

گرجستان سامانه های ضدهوایی از فرانسه دریافت می کند

در جریان سفر «لوان ایزوریا» وزیر دفاع گرجستان به پاریس توافقنامه دریافت سامانه های ضد هوایی این کشور از فرانسه امضا شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع گرجستان، ایزوریا گفت: با امضای این توافقنامه ادغام گرجستان در سیستم واحد مدیریت و کنترل ناتو امکان پذیر خواهد بود .
وی افزود: دریافت این سامانه های ضد هوایی قدرت دفاعی گرجستان را بطور قابل توجه افزایش می دهد و ضامن حفاظت حریم هوایی کشور خواهد بود. 
در گزارش وزارت دفاع گرجستان به میزان این معامله ، جزئیات آن و اسم شرکتی که سامانه ضد هوایی را به گرجستان تحویل می دهد، اشاره نشده است. 
گرجستان در تابستان سال ۲۰۱۵ میلادی دو توافقنامه دریافت سامانه ضد هوایی با فرانسه امضا کرد. 
این توافقنامه با شرکت MBDA تولید کننده سامانه موشکی و نیز با شرکت بین المللی Thales LAS SAS امضا شد. 
شرکت Thales LAS SAS در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی ایستگاه های رادار و شرکت MBDA در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی سامانه موشک های ضد هوایی کوتاه برد را به گرجستان تحویل دادند. 
وزیر دفاع گرجستان در سفر اخیر خود به پاریس با فلورانس پارلی همتای فرانسوی خود دیدار کرد و طرفین توافقنامه فنی تامین لجستیکی نیروی نظامی مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی در قالب ماموریت های حفاظت صلح تحت حمایت اتحادیه اروپا را امضا کردند. 
ماموریت های حفاظت صلح تحت حمایت اتحادیه اروپا در ماه فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی در جمهوری آفریقای مرکزی آغاز شده و یک گروه نظامی ۳۵ نفری گرجستان در این جمهوری مستقر هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا