آذربایجاناخبارایرانعمومینارداران

اولین یادواره شهدای جهان اسلام در همدان با محوریت شهدای شهر نارداران برگزار شد

اولین یادواره شهدای جان اسلام در شهر شهید پرور همدان، دیار شهید همدانی ها با محوریت چهار شهید والامقام سال ۲۰۱۵ شهر نارداران آذربایجان در مسجد المهدی (عج) با حضور چشمگیر مردم انقلابی دارالایمان همدان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه شهر همدان برگزار شد،حجت الاسلام والمسلمین رحمانی از اساتید حوزه و دانشگاه و خطبای برجسته شهر همدان ایراد سخنرانی نموده و مداحان فارس زبان و آذری زبان به مداحی پرداختند.
در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم، حضرت آیت الله محمدی امام جمعه همدان احیاء نام شهدای جهان اسلام را امری لازم و ضروری و موجب قوت قلب شیعیان در اقصی نقاط عالم دانستند و با ادای احترام به ساحت شهدای قصبه نارداران کشور آذربایجان و آرزوی علو درجات برای این شهیدان و تمامی شهیدان راه حق، نجات و پیروزی برای تمام شیعیان و مظلومان عالم بویژه شیعیان کشور آذربایجان را از خداوند منان مسئلت نمودند.
در ادامه حجت الاسلام رحمانی از فضلای حوزه علمیه هم طی سخنانی به تبیین جایگاه شهید و شهادت پرداخته و برخی از اوصاف و خصوصیات مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت (ع) در شهر نارداران را تشریح نمودند.
ایشان با اشاره به شور و عشق وصف ناشدنی مردم آذربایجان بویژه نارداران به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بلاخص حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) این عشق و دلدادگی را عامل اصلی بیداری و مقابله و مقاومت مردم شریف این منطقه در راه مبارزه با ظلم و ستم دانست.
حجت الاسلام رحمانی با اشاره به رنگ باختن مرزهای جغرافیایی و تفاوت های قومی و نژادی و اختلافات در فرهنگ ها و آداب و رسوم در مقابل عشق بین المللی امام حسین (ع) حمایت و پشتیبانی از برادران مسلمان و شیعه در اقصی نقاط  جهان را از وظایف شیعیان بر شمردند.
این استاد حوزه و دانشگاه عشق مردم نارداران به امام حسین(ع) را بی بدیل دانست و با تبیین دلدادگی این عزیزان به انقلاب اسلامی ایران یکی از مطالبات این مردم را رهایی و نجات مردم مظلوم فلسطین از چنگال صهیونیست ها بر شمرد.
استاد رحمانی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان جهان اسلام بویژه نارداران برای شهیدان سال ۲۰۱۵ این شهر (شهید سروان اسکندراف، شهید رافاییل بنیاداف، شهید فرائیل بنیاواف و اکبر بابایف) آرزوی علو درجات نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا