آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار وزیر ورزش و جوانان با سفیر جمهوری آذربایجان در تهران

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان از آمادگی برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال این کشور خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان صبح امروز با حضور در ساختمان سئول با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد و در خصوص چگونگی راهکار‌های توسعه همکاری‌های مشترک به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در ابتدای این نشست مسعود سلطانی فر با اشاره به اشتراکات فرهنگی مذهبی ۲ ملت تاکید کرد کرد و گفت: ارتباط بین ۲ کشور در همه ابعاد رو به توسعه است.
وی از این دوران به عنوان بهترین دوره همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان نام برد و گفت: بی تردید تداوم این همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی می‌تواند زمینه توسعه را افزایش دهد.
وزیر ورزش و جوانان به ظرفت‌های ورزشی ۲ کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های ورزشی در ایران و جمهوری آذربایجان می‌توانیم در ۲ حوزه ورزش و جوانان زمینه گسترش فعالیت‌ها را فراهم کنیم.
وی در این خصوص تفاهم نامه‌های همکاری که میان ۲ کشور به امضا رسیده است را مورد توجه قرار داد و گفت: بایئ اهتمام ویژه‌ای برای عملیاتی کردن مفاد آن اسناد صورت بگیرد تا از ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهرمند شویم.
سلطانی فر به اردو‌های تدارکاتی تیم ملی ایران برای جام ملت‌های آسیا که در دی ماه برگزار می‌شود، اشاره کرد و درباره پیشنهاد سفیر جمهوری آذربایجان گفت: بازی تدارکاتی ایران و بولیوی برگزار شد و بازی با یک تیم ونزوئلایی را در دستور کار داریم. آمادگی داریم یک بازی تدارکاتی و دوستانه با تیم ملی جمهوری آذربایجان داشته باشیم که فدراسیون فوتبال پیگیر آن خواهد بود.
وزیر ورزش از سفیر جمهوری آذربایجان خواست تا دعوت رسمی او را به وزیر ورزش آذربایجان ابلاغ کند و افزود: امیدوارم در حاشیه این سفر بتوانیم ضمن بازدید از اماکن ورزشی ایران، راهکار‌های توسعه همکاری‌های مشترک را مورد بررسی قرار دهیم.
بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان هم در ایران با اشاره به توسعه ورزش و نتایج خوبی که ایران در رشته‌های مختلف و رویداد‌های مهم کسب کرده است، گفت: در تکواندو، کشتی، جودو و رشته‌های دیگر با برگزاری اردو‌های مشترک می‌توان به تبادل تجربه پرداخت.
وی همچنین از پیشنهاد وزیر برای برگزاری بازی دوستانه فوتبال و اردو‌های مشترک استقبال کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا