اخبارروسیهعمومی

۴۵۰۰ تروریست از روسیه و کشورهای همسود در سوریه کشته شدند

معاون وزیر امور خارجه روسیه از کشته شدن چهار هزار و ۵۰۰ تروریست از روسیه و کشورهای همسود در سوریه طی عملیات ضدتروریستی این کشور خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، «اولگ سیرومولوتف» با بیان این مطلب بر ضرورت تداوم مبارزه با تروریست ها تاکید کرد و اظهار داشت: ارتش سوریه با حمایت نیروهای مسلح روسیه تقریبا کنترل تمام کشور را به دست گرفته است.
وی افزود: در جریان عملیات ضدتروریستی در سوریه بیش از ۸۶ هزار تروریست بین المللی کشته شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر، تروریست هایی بودند که از روسیه و کشورهای همسود به این کشور رفته بودند.
معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تروریست ها پایگاه های خود را در سوریه از دست داده اند ضمن اینکه میلیون ها نفر فرصت بازگشت به زندگی عادی در سوریه را به دست آورده اند.
سیرومولوتف با بیان اینکه هنوز زود است در مورد تسلیم تروریسم بین المللی در سوریه سخن بگوئیم، افزود: گروه های تروریستی به اعمال تبهکارانه خود ادامه می دهند و تاکتیک خود را تغییر داده و به فعالیت های زیرزمینی و تبلیغات می پردازند.
وی به آغاز فعالیت تروریست ها در کانون های خفته کشورهای خاستگاه آنها اشاره کرد و افزود: عامل قوی حفظ موجودیت تروریست ها و تشکیلات آنها، ایدئولوژی تروریستی است که در فضای مجازی منتشر می شود.
معاون وزیر امور خارجه روسیه سپس به سیاست های یک بام و دو هوای غرب در مساله تروریسم تاخت و اظهار کرد: بارها به پیامدهای رویکرد کشورهای غربی که بطور آزادانه و بدون پایبندی به معیارهای بین المللی درباره اعمال تروریست ها اظهار نظر می کنند اشاره کرده ایم که به نفع تروریست ها و همدست های آنها می شود.
وی گفت: نمونه این رفتار کشورهای غربی، حمایت آنها از سازمان کلاه سفیدها است که ارتباط نزدیکی با تروریست های ترویج دهنده اعملا تحریک آمیز در سوریه دارند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا