اخبارروسیهعمومی

سفیر ایران در روسیه: وجدان های بیدار جنایات صهیونیست ها را فراموش نمی کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد: اگر چه رویدادهای اخیر در فلسطین به سرعت رخ می دهند، اما وجدان های بیدار در جهان جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین را هرگز فراموش نخواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،مهدی سنایی درسخنان پیش از خطبه نماز جمعه مسجد جامع مسکو اظهار داشت: امروز تعداد زیادی مسلمان و سفرای کشورهای اسلامی و شورای مفتیان روسیه در این مسجد جمع شده اند تا همدردی خود را با مردم فلسطین اعلام کنند.
وی با بیان اینکه برادری و وحدت میان مسلمانان اهمیت بسزایی در دفاع از حقوق مسلمانان در جهان دارد، خاطرنشان کرد: مظلومیت مردم فلسطین و بی عدالتی در حق آنان برای همه جهان اهمیت پیدا کرده است و بی عدالتی به حدی رسیده است که نهادهای بین المللی که پیشتر انتقاد نمی کردند، به تازگی هر چند اندک شروع به انتقاد از خشونت های رژیم صهیونیستی می کنند. چرا که هیچ وجدان بیداری نمی تواند برابر خشونتی که در قبال مردم فلسطین روا داشته می شود، سکوت کند؛
سنایی ادامه داد: در چند روز گذشته جهانیان دیدند که چگونه مردم بی دفاع فلسطین در اعتراضات روز نکبت به خاک و خون کشیده شدند و هیچ انسان آزاده ای صحنه دردناک شهادت پرستار جوان و بی گناه را از یاد نمی برد.
وی در ادامه به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف به رغم مخالفت های فراوان اشاره کرد و گفت: اگر چه این بی عدالتی ها به سرعت رخ داده است اما وجدان های بیدار این اقدامات را فراموش نخواهند کرد.
سفیر ایران در روسیه ابراز امیدواری کرد که با وحدت میان مسلمانان بتوان این خشونت ها را متوقف کرد.
به گفته وی، جمع شدن مسلمانان مسکو در مسجد جامع این شهر در روز قدس نشانگر اهمیتی است که مسلمانان به عدالت و دفاع از حقوق مظلومان می دهند.
در آیین گرامیداشت روز جهانی قدس در مسجد جامع مسکو، سفرای چندین کشور اسلامی از جمله الجزایر، ترکیه، سودان، افغانستان و کاردار موقت سفارت فلسطین در مسکو نیز حضور داشتند.
پیش از خطبه های نماز جمعه حسین دیریوز سفیر ترکیه در مسکو، عبدالقیوم کوچای سفیر افغانستان در روسیه و خالد میاری کاردار سفارت فلسطین در مسکو نیز سخنرانی کردند.
آنان در سخنان خود اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان در قدس شریف را محکوم کرده و از اینکه ساکنان این شهر همچنان تحت فشار و آزار و اذیت صهیونیست ها قرار دارند، ابراز تاسف کردند.
سفرای کشورهای اسلامی همچنین از ادامه رویدادهای غمبار در منطقه خاورمیانه و مناقشه های مسلحانه در این منطقه اظهار تاسف کردند.
سفیران شرکت کننده در آیین روز قدس در مسجد جامع در مسکو همچنین خاطرنشان کردند که فلسطینیان از حقوق و سرزمین خود که از دست داده اند دفاع می کنند و در راه مبارزه با اشغالگران و درگیری های خونین با آنها دهها هزار شهید داده اند.
شرکت کنندگان در این آیین خواستار وحدت مومنان و همه افراد دارای عقل سلیم در مبارزه عادلانه برای حفظ موقعیت قدس شریف برای پیروان سه دین توحیدی و مبارزه با تجاوزگری و خشونت علیه ملت فلسطین شدند.
خالد میاری کاردار موقت سفارت فلسطین در مسکو نیز در سخنانی در آیین روز قدس در مسجد جامع مسکو از اعلام حمایت و همبستگی با ملت فلسطین ابراز قدردانی کرد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا