آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در باکو با قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان

رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان با تاکید بر ارتقای روابط فرهنگی ایران با همسایگان ،از برگزاری «هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان » طی روزهای ششم تا دهم تیر ماه در شهرهای باکو و گنجه خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،اصغر فارسی روز پنجشنبه، در دیدار با « عدالت ولی اف» قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در باکو ، درباره نحوه برگزاری هفته فرهنگی کشورمان در کشور آذربایجان ، با وی بحث و تبادل نظر کرد.
طرفین، در این دیدار برگزاری هفته فرهنگی ایران را فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و تمدن ریشه دار و دیرین اسلامی – ایرانی که پیوندهای عمیقی با تاریخ جمهوری آذربایجان نیز دارد یادآور شده و خواستار تعمیق روابط در حوزه های مختلف فرهنگی هنری شدند.
فارسی، از حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در راس یک هیات عالی رتبه درهفته فرهنگی ایران درجمهوری آذربایجان خبر داد و افزود: در این هفته همچنین شاهد اجرای ارکستر ملی سمفونیک کشورمان با خوانندگی سالار عقیلی خواهیم بود.
وی افزود:در کنار هفته فرهنگی همچنین مقررشد، گروه تئاتر از استان هرمزگان و همچنین گروه موسیقی سنتی لیان از بوشهر نیز حضور داشته باشند.
همچنین در این رویداد بزرگ فرهنگی ،نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی خطاطی، نقاشی، مینیاتور و سایر آثار هنرمندان ایرانی به نمایش گذاشته خواهد شد.
در این نمایشگاه آثار طراحان مد و لباس حجاب اسلامی نیز حضور فعالی خواهند داشت.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا