آذربایجاناخبارایرانعمومیقفقاز جنوبیگرجستان

کنفرانس «بررسی راهکارهای ارتقای روابط بین‌الملل در منطقه قفقاز» برگزار شد

ششمین کنفرانس بین‌المللی دانشجویی دانشگاه بین‌المللی قفقاز «بررسی راهکارهای ارتقای روابط بین‌الملل در منطقه قفقاز» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس، برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و دانشگاه بین‌المللی قفقاز، ششمین کنفرانس بین‌المللی دانشجویی دانشگاه بین‌المللی قفقاز (۶ خردادماه) با حضور اساتید، محققان، شرقشناسان، ایرانشناسان و دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های گرجستان در محل سالن اجتماعات این دانشگاه در تفلیس برگزار شد.

تأکید بر تفاهم و همدلی میان کشورهای منطقه

کاخابرکوردزایا، رییس دانشگاه بین‌المللی قفقاز با تأکید بر توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه گرجستان با کشورهای منطقه و همسایگان گفت: موقعیت جغرافیایی و اهمیت استراتژیک قفقاز جنوبی، این منطقه را به یکی از مهمترین مناطق جهان تبدیل کرده است. بنابراین در این ارتباط شناخت ظرفیت‌ها، منافع مشترک و مسائل و چالش‌ها برای توسعه همکاری منطقه‌ای در عصر حاضر، اهمیت زیادی دارد.

وی هدف از برگزاری کنفرانس را آگاهی و درک دقیق‌تر و واقع‌بینانه‌تر از ابعاد مختلف روابط دوجانبه و چندجانبه گرجستان با کشورهای منطقه و همسایگان و تقویت هویت ملی، قومی، مذهبی و زبانی ملت‌های منطقه بیان کرد.

 کاخابرکوردزایا اظهار امیدواری کرد نتایج این کنفرانس، تفاهم و همدلی میان کشورهای منطقه را ارتقاء دهد و استمرار این کنفرانس بتواند ضمن توسعه روابط علمی و دانشگاهی، به توسعه روابط ملل منطقه کمک کند.

همفکری پژوهشگران مقدمه‌ای برای توسعه روابط دوجانبه

حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تبریک یکصدمین سالگرد استقلال گرجستان، با اشاره به پیوندهای تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مشترک میان ملت‌های منطقه گفت: این اشتراکات می‎تواند در توسعه همکاری کشورهای منطقه نقش مثبت داشته باشد.

وی افزود: منطقه قفقاز جنوبی از ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی، برای ایران اهمیت دارد و گسترش روابط با کشورهای منطقه قفقاز جنوبی برای جمهوری اسلامی ایران از اولویت بالایی برخوردار است.

مصطفوی ادامه داد: برگزاری این کنفرانس فرصت‌های درک و تفاهم متقابل را در توسعه روابط فرهنگی منطقه ایجاد خواهد کرد و همفکری محققان و پژوهشگران مقدمه‌ای برای توسعه عمیق‌تر روابط دوجانبه و منطقه‌ای است.

بنابر اعلام این خبر، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان پس از پایان مراسم افتتاحیه با خبرنگار تلویزیون سراسری در خصوص برگزاری کنفرانس و راهکارهای توسعه روابط دوجانبه ایران و گرجستان مصاحبه کرد و سپس  با حضور در اتاق ایران، دانشجویان مقالات خود را  در حوزه مطالعات ایرانشناسی ارایه و گواهی شرکت در کنفرانس دریافت کردند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا