آذربایجاناخبارعمومی

پیام تبریک ترامپ به علی اف به مناسبت یکصد سالگی تاسیس«جمهوری دموکراتیک آذربایجان»

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در پیام تبریک به الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان به مناسبت یکصد سالگی تاسیس «جمهوری دموکراتیک آذربایجان» در سال ۲۰۱۸ ( درپی فروپاشی امپراطوری روسیه تزاری) ، نوشت : « ماه های آینده فرصت هایی را برای حل مناقشه قره باغ کوهستانی فراهم می کند که امکانات بیشتری را برای همکاری ایالات متحده آمریکا و جمهوری آذربایجان ایجاد خواهد کرد.»

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج ، ترامپ در این پیام به الهام علی اف نوشت : « جمهوری آذربایجان و ایالات متحده با همکاری تنگاتنگ برای حل چالش های دشوار منطقه ای فعالیت می کنند.»

ترامپ افزوده است : « من همکاری شما ( با آمریکا را ) در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم و همچنین روابط طولانی مدت تجاری را تحسین می کنم. همکاری چندین ساله مان در زمینه انرژی، امسال با  دستاورد بارونکردنی جریان یافتن نخستین گاز از دهلیز جنوبی گاز  که امنیت انرژی مورد نیاز اروپا را تامین خواهد کرد، اوج گرفته است. ماه های آینده فرصت هایی را برای حل مناقشه قره باغ کوهستانی فراهم می کند که امکانات بیشتری را برای همکاری ایالات متحده آمریکا و جمهوری آذربایجان ایجاد خواهد کرد. ایالات متحده به عنوان یکی از روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا امیدوار است با همکاری شما راه حل صلح آمیز پایدار برای این مناقشه بیابد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا