اخبارعمومیگرجستان

اخراج بیش از هزار تبعه گرجستان از کشورهای اروپایی

 کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اوایل سال جاری تا به حال بیش از یک هزار و ۲۶۰ نفر از اتباع گرجستان را به دلیل مهاجرت و اقامت غیر قانونی اخراج کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان،در چهار ماه سال جاری میلادی بیشتر از همه آلمان در این زمینه اقدام و ۸۵۴ تبعه گرجستان را اخراج کرده است.
همچنین در این مدت ۱۰۵ شهروند گرجستان از فرانسه ، ۱۰۲ نفر از هلند ، ۸۸ نفر از اتریش ، ۲۹ تن از سوئد و ۲۱ نفر هم از یونان اخراج شدند.
اخراج شهروندان گرجستان از کشورهای اتحادیه اروپا در قالب توافقنامه همکاری گرجستان و اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با مهاجرت غیر قانونی انجام گرفته است.
اتحادیه اروپا ۲۸ مارس سال ۲۰۱۷ میلادی ( ۸ فروردین سال ۱۳۹۶ ) تصمیم خود در باره لغو رژیم ویزا برای شهروندان گرجستان را اعلام کرد و بدین ترتیب اتباع این کشور امکان سفر -۹۰ روزه – بدون ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به دست آوردند.
بنا به آخرین آمار رسمی تا به حال بیش از ۱۹۲ هز ار شهروند گرجی در قالب رژیم بدون ویزا به کشورهای اروپایی سفر کرده اند.
این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بارها نارضایتی خود از نقض رژیم بدون ویزا از سوی شهروندان گرجستانی و افزایش تعداد اتباع این کشور که خواستار پناهندگی در اروپا هستند ، اعلام کردند.
بیش از همه آلمان ، فرانسه ، سوئد و ایسلند در این خصوص ابراز نگرانی می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا