آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

تاکید روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا بر رعایت آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ

همزمان با اعتراض های مردمی در ارمنستان و استعفای نخست وزیر این کشور، میانجیگران بین المللی، باکو و ایروان را به رعایت رژیم آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی دعوت کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ ، با انتشار بیانیه ای، به اهمیت احترام به رعایت آتش در شرایط حساس منطقه تاکید کردند.
بیانیه همزمان با اعتراض های مردمی در ارمنستان و استعفای «سرژ سرکیسیان» نخست وزیر این کشور، صادر شد.
اندرو شافر ، استفان ویسکونتی و ایگور پاپوف روسای آمریکایی ، فرانسوی و روسی گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، طرفین مناقشه قره باغ را به انجام اقدامات سریع برای کاهش تنش و از سرگیری مذاکرات برای حل مناقشه دعوت کردند.
این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، دیروز – دوشنبه – با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این کشور، کنترل کامل بر اوضاع منطقه مورد مناقشه قره باغ دارند و واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان ، رژیم آتش بس را بطور جدی در حط مقدم جبهه رعایت می کند و نمی خواهد اوضاع در منطقه متشنج شود.
آمریکا ، روسیه و فرانسه از سال ۱۹۹۷ میلادی ، ریاست گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ را بر عهده دارند.
مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی از سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ به درگیری نظامی تبدیل شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا