آذربایجاناخبارعمومی

پایگاه اینترنتی حاکمیت جمهوری آذربایجان از اتحاد مقامات ارشد برکنار شده هیات دولت و مخالفان پناهنده خارجی برای سرنگونی حکومت علی اف خبر داد

پایگاه اینترنتی « حاکمیت » جمهوری آذربایجان از اتحاد احتمالی و اعلام نشده سه مقام ارشد برکنار شده هیات دولت این کشور علیه حکومت و برقراری ارتباط میان این گروه با ناراضیان پناهنده در اروپا  به منظور سرنگونی الهام علی اف، رییس جمهوری خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « حاکمیت » ، دولت جمهوری آذربایجان تحقیقات درباره عاملان مدیریت حملات تبلیغاتی به حکومت از خارج از کشور را آغاز کرده است و نام عباس عباس اف، معاون پیشین نخست وزیر جمهوری آذربایجان که هم اکنون در خارج از کشور (روسیه) زندگی می کند، در این باره مطرح شده است. در انتخابات پیشین ریاست جمهوری نیز نام عباس عباس اف در میان چهره های اصلی برنامه های ضدحاکمیت مطرح می شد. اخیرا نیز علی حسن اف، دستیار رییس جمهوری آذربایجان اعلام کرد در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۳ نیز فشارهایی ضد ( حکومت جمهوری ) آذربایجان اعمال شد و همین نیروها اکنون نیز  مجددا فعال شده اند.  بر هیچ کس پوشیده نیز عباس عباس اف از پیشگامان این نیروهاست. در این امور، نام ضیاء محمدوف، وزیر پیشین حمل و نقل و یار نزدیک عباس عباس اف نیز مطرح می شود. یکی از علل کنار گذاشته شدن این دو شریک تجاری که منافع سیاسی مشترک نیز داشتند، ارتباط آنها با خارج بود.  عباس عباس اف پس از برکناری از مقامش ، از کشور رفت و به دنبال وی، پسرش آیدین عباس اف نیز کشور را ترک کرد. پس از برکناری ضیاء محمدوف از وزارت حمل و نقل، پسر وی آنار محمدوف نیز از کشور مهاجرت کرده است. برخی خبرها هم حکایت از این دارد که وی در زمان حضورش در جمهوری آذربایجان ، شرکت خانوادگی محمدوف ها با نام « گرانت هلدینگ» را به اعراب فروخته است. فرزندان این دو مقام دولتی برکنار شده که منابع مالی بزرگی در اختیار دارند، می توانند در هر کاری به پدرانشان کمک کنند.  گفته می شود آیدین عباس اف، پسر عباس عباس اف با مهاجران ناراضی در اروپا ارتباط برقرار کرده است. همچنین گفته می شود آنار محمدوف، پسر ضیاء محمدوف از حاکمیت به شدت ناراضی است و برکناری ضیاء محمدوف از مقام دولتی ، طایفه محمدوف ها را به شدت خشمگین کرده است و آنها با استفاده از هر فرصتی ، برای پشت پا زدن به حاکمیت آمادگی دارند.  سال ها قبل، آنار محمدوف با تشکیل سازمان « اتحاد جمهوری آذربایجان – آمریکا » به لابی گری برای جمهوری آذربایجان در آمریکا تظاهر می کرد. اما، او در اصل بیشتر برای طایفه خود لابی گری می کند و هم اکنون اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد او از تجربه ای که در آن سال ها اندوخته است، ضد حاکمیت جمهوری آذربایجان استفاده می کند.  در مجموع او به عنوان جوانی احساساتی و فاقد حسابگری های سیاسی شناخته می شود. او در دوره نخست جوانی اش ، با صدور دستور سربریدن یک خرس در یکی از رستوران های جمهوری آذربایجان برای خوردن کباب گوشت خرس، مورد توجه عموم قرار گرفت و بعدها نیز اقدامات او توجه عمومی را به خود جلب می کرد. با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا، آنار محمدوف با انتشار عجولانه مقالاتی سعی داشت روابط تجاری خانواده محمدوف ها  با گروه ترامپ را به نمایش بگذارد. اما، انتشار عجولانه و احساساتی مقاله «شلتاق» که به محض انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا منتشر شد، منجر به برکنار شدن پدرش، ضیاء محمدوف از مقام وزارت حمل و نقل جمهوری آذربایجان شد.  »

حاکمیت افزوده است : « آیا هم اکنون عباس اف و محمدوف که با مراکز قدرتمند جهانی که در منطقه قفقاز رقابت دارند، می توانند ضد حاکمیت جمهوری آذربایجان متحد شوند و با برقراری ارتباط با مهاجران ناراضی در خارج از کشور، جریان خبری ضدحاکمیت را مدیریت کنند؟  البته، آنها به اندازه  الدار محمودوف، وزیر پیشین امنیت ملی از موضوعات پشت پرده حاکمیت آگاه نیستند. الدار محمودوف به مدت ۱۱ سال بر چنان ساختاری در درون حاکمیت ریاست کرده است که خواه ناخواه بطور دائم مجموعه ای از اطلاعات زیردستش جمع می شد. او را نیز همانند عباس عباس اف و ضیاء محمدوف از کشتی حاکمیت به بیرون پرتاب کرده اند. احتمال دارد که اطلاعاتی را که اخیرا در خارج از کشور ( ضد خانواده الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان) منتشر می شود ، الدار محمودوف تامین کرده باشد.  بعید نیست که منافع این سه مقام پیشین دولتی در مرحله کنونی برهم منطبق شده باشد. چند روز دیگر، انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان برگزار و همه چیز روشن خواهد شد. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا