آذربایجاناخبارترکیهعمومیقره باغ

نخست وزیر ترکیه:مساله قره باغ دیر یا زود حل خواهد شد

بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه درباره مساله قره‌باغ گفت دیر یا زود این مساله حل خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،بنعلی یلدریم نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان که به منظور شرکت درششمین نشست «مجمع جهانی باکو» که توسط مرکز بین المللی نظامی گنجوی برگزار می‌شود٬ به این کشور سفر کرده است، درباره مساله قره باغ گفت: جامعه جهانی حقانیت جمهوری آذربایجان در مساله قره باغ را پذیرفته است. اکنون سازمان‌های بین‌المللی باید ارامنه را تشویق و برای حل این مساله باید به آنها اعمال فشار کنند. دیر یا زود این مساله حل خواهد شد.

وی افزود: بخشی از خاک آذربایجان تحت اشغال قرار دارد. پیش از حل این موضوع و بازگشت مردم به دیار خود پایان یافتن این مسائل امکان پذیر نیست. هر آنچه برای آذربایجان تهدید محسوب می شود، برای ما نیز تهدید به شمار می آید. غم و اندوه آذربایجان، غم و اندوه ما است.

یلدریم همچنین با بیان اینکه پتانسیل اقتصادی میان ترکیه و جمهوری آذربایجان زیاد است، اظهار داشت: “نمی توانیم از پتانسیل موجود همانطور که می خواهیم استفاده کنیم. روسای جمهور ما حجم تجاری ۵ میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده اند. برای تحقق آن اقدامات لازم صورت می گیرد. پیش از همه باید فرمالیته‌ها از بین برود”.

وی با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری‌های متقابل میان دو کشور گفت: سرمایه‌گذاری‌های آذربایجان در ترکیه از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشته و همچنین سرمایه‌گذاری‌های بازرگانان ترک در این کشور نیز بیش از ۱۰ میلیارد دلار است.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های مشترک دو کشور نظیر خط ریلی باکو-تفلیس-قارص و خط لوله انتقال گاز ترانس آناتولی (TANAP)، تصریح کرد: پروژه‌های ما به ثبات و آرامش منطقه کمک می کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا