آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

فعالیت گمرک بیله سوار مغان شبانه روزی می شود

فرماندار بیله سوار مغان گفت: مقام های 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان با شبانه روزی شدن فعالیت گمرک بیله سوار موافق بوده و هماهنگی های نهایی برای این منظور بین 2 طرف در حال انجام است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حسن قبادی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل گمرکات استان اردبیل با اشاره به اینکه مرز بیله سوار برای توسعه مراودات و همکاری های اقتصادی و اجتماعی 2 کشور با اهمیت است، افزود: کارشناسانی از گمرکات کشور جهت بررسی 24 ساعته شدن فعالیت گمرک به شهرستان بیله سوار سفر خواهند کرد و ظرفیت های ترانزیتی و مسافری شهرستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه راه اندازی گمرک با رویکرد الکترونیکی و حمایت از تولید داخلی و صادرات محصولات غیرنفتی از اولویت های گمرکات ایران می باشد ، اضافه کرد: در این راستا گمرک بیله سوار به سامانه نرم افزاری بروز مجهز شده و دستگاه ایکس ری کامیونی نیز بعنوان یکی از نیازهای مهم سال آینده در آن نصب خواهد شد.
فرماندار بیله سوار مغان با اشاره به فعالیت های گمرک این شهرستان بیان کرد: در سال جاری 23 میلیون دلار صادرات از گمرک بیله سوار انجام شده و در این مدت واردات نیز 343 هزار دلار بوده است.
به گفته وی ، صادرات محصولات از گمرک بیله سوار امسال با افزایش 4 درصدی و واردات با کاهش 80 درصدی همراه بوده و روند در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
قبادی افزود: گمرک بیله سوار در حوزه صادرات چمدانی نیز جز 2 گمرک برتر کشور است و امسال تاکنون بیش از 12 میلیون کیلوگرم محصول به ارزش 28 میلیون دلار به صورت چمدانی صادر شده است.
وی همچنین با اشاره به برخی مزیت های قانونی کارکنان دولت در این شهرستان گفت: حق نوار مرزی برای همه کارکنان دولت در شهرستان بیله سوار انجام نشده و این امر با جدیت پیگیری خواهد شد تا برای مناطق محروم و مرزی لحاظ شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا