آذربایجاناخبارایرانعمومی

بازداشت شش زن ازبک و قرقیز حین عبور غیرقانونی به ایران

نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان روز سه شنبه، در گزارشی درباره جلوگیری از تلاش شش زن از شهروندان ازبکستان و قرقیزستان برای تردد غیر قانونی از خاک جمهوری آذربایجان به سوی ایران خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،مامورین مرزبانی منطقه مرزی «هورادیز» 17 فوریه جاری ( 28 بهمن گذشته ) رده پای افراد ناشناس به سوی ایران در منطقه مرزی کریمبیکلی شهرستان فضولی را مشاهده کردند و در نتیجه یک عملیات سریع انجام گرفت و پنج تن از متخلفان در مرز بازداشت شدند.
در جریان تحقیقات صورت گرفته مشخص شد چهار زن از بازداشت شدگان تبعه ازبکستان و یک نفر نیز شهروند آذربایجانی بوده که قصد داشت این زنان ازبکستانی را برای تردد غیر قانونی به ایران راهنمایی کند.
بنا به این گزارش مرزبانان جمهوری آذربایجان همچنین در منطقه مرزی دمان شهرستان یاردیملی این کشور دو زن دیگر که یکی از آنها تبعه ازبکستان و دیگری هم تبعه قرقیزستان بوده و قصد تردد غیر قانونی به خاک ایران را داشتند ، بازداشت کردند.
این در حالی است که نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان مدتی پیش نیز طی گزارشی در باره جلوگیری از تلاش چند زن از کشورهای آسیای مرکزی برای تردد غیر قانونی به خاک ایران از طریق مرز جمهوری آذربایجان خبر داده بود.
به گزارش نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان در حال حاضر تحقیقات بیشتر در رابطه با این حوادث ادامه دارد.

منبع:ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا