اخبارایرانعمومیگرجستان

اعزام دانشجویان رشته های ایران شناسی و زبان فارسی گرجستان به ایران

دانشجویان رشته‌های ایران‌شناسی و زبان فارسی گرجستان از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به بوشهر، سفر کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشجویان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه‌های گرجستان، ۲۷ بهمن‌ماه برای شرکت در دوره دانش‌افزایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به این شهر، عزیمت کردند.

نظر به تفاهمنامه‌های فی مابین دانشگاه‌های ایلیا، جاواخیشویلی تفلیس و گرجستان با دانشگاه خلیج فارس که در آذرماه سال جاری به امضا رسید، دانشگاه‌های مذکور می‌توانند در زمینه برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و اعطای فرصت‌های مطالعاتی ویژه اساتید و دانشجویان در دو کشور اقدام کنند.

با توجه به ضرورت تربیت نیروهای بومی در حوزه آموزش، تنها راه ماندگاری و توسعه زبان و ادبیات فارسی و تعمیق روابط در زمینه‌های مختلف، توجه به نسل جوان دانشگاهی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است.

از این رو این نمایندگی فرهنگی، همواره سعی کرده با ایجاد ارتباط با استان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و علمی ارزشمند موجود در آنها با کمترین هزینه، حداکثر بهره برداری صورت پذیرد. بدیهی است انجام این فرآیند موجب خواهد شد در آینده مراکز علمی دو کشور بتوانند بصورت خودجوش در توسعه روابط تلاش کرده و ادامه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف تضمین خواهد شد.

مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان در دیدار با گروه اعزامی، ضمن تشکر از زحمات اساتید در زمینه آموزش زبان و ادبیات فارسی، برگزاری این دوره‌ها را بهترین شیوه در ارتقاء کیفی آموخته‌های فارسی آموزان دانست.

وی همچنین، اظهار امیدواری کرد تا اینگونه سفرها علاوه بر افزایش محتوای علمی، مقدمه‌ای برای آشنایی دانشجویان با مشترکات فرهنگی و تاریخ و تمدن ارزشمند ایران خواهد بود.

کامران‌فرد تأکید کرد: مشاهده پیشرفت‌های علمی و اجتماعی ایران می‌تواند در توسعه روابط پایدار بین اقشار مختلف دو کشور نقش مهمی داشته باشد، لذا اعزام دانشجویان گرجی به جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسیار مثبتی در جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی ماندگار و توسعه زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی خواهد داشت و در آینده موجب تداوم در انتخاب این رشته‌ها در مراکز علمی و دانشگاهی توسط سایر دانشجویان خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا