آذربایجاناخبارایرانعمومی

رسانه‌ آذربایجانی: حمله اسرائیل به سوریه درسی برای ایران است

بنگاه های خبری جمهوری آذربایجان در چند روز اخیر با تلاش برای توجیه اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در منطقه به ابزار تبلیغات مستقیم صهیونیست‌ها در منطقه تبدیل شده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری (muxalifet) جمهوری آذربایجان در خبری به نقل از اورشلیم پست با عنوان ” آغاز جنگ مستقیم بین ایران و اسرائیل ” به تجاوز هواپیماهای اسرائیلی و بمب باران خاک سوریه پرداخته و سرنگونی جنگنده اسرائیلی را کار نیروهای ایرانی مستقر در سوریه خوانده است. البته  این بنگاه خبری با استناد به اینکه رژیم صهیونیستی تمام زیرساخت‌ها و تسلیحات پدافند هوایی سوریه را در سال ۱۹۸۲ در یک حمله هوایی به‌طور کامل از بین برده است، به این نتیجه رسیده است.

این روزنامه در ادامه حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را تلاشی برای از بین بردن پایگاه‌های نظامی و تسلیحاتی ایران در سوریه بر شمرده و حمله صهیونیست‌ها را حق آنها برای دفاع از خود عنوان کرده و آن را درسی برای ایران خوانده است که توهینی آشکار و مداخله ای روشن در امور داخلی ایران  و بیانگر همسویی رسانه های جمهوری آذربایجان با منافع رژیم اشغالگر قدس است.

خبرگزاری(ovqat) نیز در همین راستا با لحنی توهین آمیز مسئولین ارشد نظام را هدف آماج حمله های خود قرار داده و آنها را متهم به دروغ پراکنی کرده است.

این خبرگزاری هم‌چنین در خبری با عنوان “خط نشان آمریکا و ایران برای هم” به سخنان (Heather Nauertin) سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره‌ کرده و می‌نویسد: «ایران به‌طور هدفمندی در حال افزایش سیطره و  گسترش دادن تهدیدات خود در کل منطقه است. ایران با گسترش میدان نفوذ و قدرت خود در کل منطقه از یمن تا لبنان ، تمامی کشورهای این منطقه را تهدید می‌کند. ایران با تلاش‌های موهن خود سعی دارد، صلح  و ثبات منطقه را تضعیف کند.» این رسانه آذربایجانی در ادامه با گستاخی هرچه تمام حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه را اقدامی پیشگیرانه و در جهت مجازات نیروهای ایرانی مستقر در سوریه عنوان کرده است که بیانگر همنوایی رسانه‌های آذربایجانی با منافع رژیم اشغالگر قدس است.

منبع:مشرق

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا