آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

ادعای روزنامه حریت ترکیه: نیروهای پ.ک.ک در حال نقل مکان به قره باغ هستند

روزنامه حریت چاپ ترکیه در خبری اعلام کرد نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) در حال نقل مکان به اردوگاه های این تشکیلات تروریستی در مناطق اشغالی قره باغ هستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،روزنامه حریت با استناد به اطلاعات دریافتی از منابع محلی و گزارش های منتشره در مطبوعات کشور ارمنستان در خبری نوشت: ‘تشکیلات تروریستی پ.ک.ک بر اثر اقدامات گسترده ماموران ژاندارمری و پلیس امنیت ترکیه در داخل و همچنین در جریان عملیات عفرین متحمل تلفات و خسارات زیادی شده است و به همین دلیل شماری از عناصر و ستیزه جویان این تشکیلات جهت در امان ماندن، به مناطق اشغالی خاک جمهوری آذربایجان در منطقه کوهستانی قره باغ که هم اکنون در تصرف ارمنستان قرار دارد، متواری شده اند.
حریت اضافه کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محلی در جمهوری آذربایجان، شمار زیادی از عوامل پ.ک.ک از ترکیه و عفرین فرار و خود را به مقامات امنستان تسلیم کرده اند.
به نوشته این رسانه، ‘گزارش های منتشره در مطبوعات ارمنستانی حاکی است که ۷۵۰ نفر از عوامل پ.ک.ک در اردوگاه های این تشکیلات تروریستی در کوهستان های منطقه قره باغ مستقر شده و به گذراندن دوره های نظامی ـ تروریستی مشغول هستند.’
حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.
این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.
این تشکیلات از یکسال پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرده است.
دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.
مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.
ماه گذشته میلادی ارتش ترکیه، عملیاتی را با نام شاخه زیتون به بهانه مبارزه با عناصر پ.ک.ک، داعش و نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) آغاز کرد که به ادعای منابع خبری ترکیه، تاکنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از جنگجویان کُرد سوری کشته شده اند.
مقام های آنکارا مدعی هستند که یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) محسوب می شود، با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارند و هر دو شاخه سوری این گروه تروریستی هستند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا