آذربایجاناخبارایرانعمومی

واکنش منفی عده ای از رسانه های جمهوری آذربایجان به سخنان روحانی درباره رژیم صهیونیستی

پایگاه های اینترنتی جمهوری آذربایجان ، سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر دشمنی رژیم صهیونیستی با تمامی کشورهای منطقه، «پیام روحانی به باکو» توصیف کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه اینترنتی « آخار » نوشت : « حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در کنفرانس خبری برای رسانه های داخلی و خارجی، از همه چیز سخن گفت، به بوستان آمریکا سنگ پرتاب کرد، از عملیات ترکیه در عفرین انتقاد کرد و در پایان به باکو درباره اسراییل پیام فرستاد.»
الخان شاهین اوغلو، کارشناس سیاسی گفت : « حسن روحانی گفته است که اگر کسی در منطقه فکر می کند اسراییل دشمن ایران و دوست سایر کشورهاست، کاملا در اشتباه است، اسراییل دشمن اصلی منطقه است و دشمن اصلی مسلمانان، صهیونیسم است. رییس جمهوری ایران این بار به بوستان ما سنگ پرتاب کرده است. از سخنان روحانی این بر می آید که بر همکاری روسیه و ارمنستان با اسراییل، به علت مسیحی بودنشان می توان چشم پوشید، اما دوستی جمهوری آذربایجان، کشور مسلمان منطقه، با اسراییل ممنوع است. به نظر من، هر کس در منطقه فکر می کند که ارمنستان، دشمن جمهوری آذربایجان و دوست سایر کشورهاست، کاملا اشتباه می کند. ارمنستان دشمن اصلی منطقه است و دشمن اصلی مسلمانان، ارمنستان است. زیرا، مسلمانان را کشتار و مساجد ویران کرده است. این نیز پیام ما به تهران است.»
این مطلب در شمار دیگری از سایت های اینترنتی جمهوری آذربایجان از جمله «تلگراف» ، « خلق جبهه سی» ، « حریت» و چند سایت دیگر منتشر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا